Finansiści wydają więcej na reklamę

W pierwszym kwartale 2011 r. wydatki na reklamę w branży finansowej były wyższe o 8 proc. niż przed rokiem - wynika z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor).

Publikacja: 01.06.2011 13:49

Reklama XTB Trading Cup 2011

Reklama XTB Trading Cup 2011

Foto: spółka

Wszystkie instytucje finansowe wydały na reklamę ATL blisko 373 mln zł.

Rekordzistami branży pod względem dynamiki nakładów na promocję były biura maklerskie, które na reklamę przeznaczyły o 71 proc. więcej niż rok temu. Ale nominalnie brokerzy wydają najmniej w branży – środki, które przeznaczyli na promocję wyniosły kwartalnie 2,14 mln zł.

- Wzrost wydatków na reklamę w kategorii biur maklerskich wiąże się z rosnącą konkurencją na rynku brokerów. Możemy też zauważyć wzrost świadomości inwestycji giełdowych wśród inwestorów indywidualnych. M.in. za sprawą głośnych ofert publicznych rośnie zainteresowanie lokowaniem oszczędności w akcje, co z kolej wiąże się z koniecznością intensyfikacji działań promocyjnych przez brokerów – tłumaczy Jarosław Szymeczko z XTB Brokers.

Również w segmencie towarzystw funduszy inwestycyjnych nastąpił wzrost wydatków reklamowych - o 45 proc. rok do roku.

Stosunkowo niewielką dynamiką na tle pozostałych instytucji finansowych mogą się pochwalić banki, których wydatki na reklamę stanowią ponad 2/3 nakładów reklamowych poniesionych przez wszystkie instytucje finansowe. W pierwszym kwartale 2011r. banki wydały na reklamę 251,5 mln zł, co stanowi przyrost o 18 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W rankingu 5 największych reklamodawców produktów bankowych nastąpiły pewne przetasowania. Na czołówkę wysunął się EFG Eurobank Ergasias (Polbank), z dynamiką na poziomie 75 proc. i wydatkami kwartalnymi bliskimi 27 mln zł. Twarzą Polbanku w sierpniu ub.r. została Justyna Kowalczyk. W opinii banku, jej udział w kampaniach reklamowych promujących różne produkty bankowe, m.in. kredyty hipoteczne, usługi przeznaczone dla właścicieli MSP oraz konta osobiste dla klientów indywidualnych, przyczynił się do wzrostu znajomości marki Polbank.

Na kredyty hipoteczne i konta osobiste postawił również ING Bank Śląski, którego ubiegłoroczne kampanie zostały wyróżnione nagrodą Effie – przyznawaną za efektywność rynkową.

- W pierwszych dwóch miesiącach roku budżet reklamowy przeznaczyliśmy na reklamę kont osobistych oraz, w ostatnim miesiącu kwartału – kredytów hipotecznych. Ta kampania trwała przez 2 kolejne miesiące. Na tych dwóch grupach produktowych, uzupełnionych o konta oszczędnościowe, których kampanię rozpoczęliśmy w ostatnich dniach maja, zamierzamy skupić naszą działalność reklamową w 2011 r.– mówi Grzegorz Wyrzykowski, dyrektor pionu marketingu i zarządzania rynkiem detalicznym ING Banku Śląskiego, którego wydatki na reklamę wyniosły ponad 16 mln zł.

W czołówce największych reklamodawców znalazły się jeszcze PKO BP z wydatkami na poziomie 23,3  mln  zł i dynamiką rzędu 72 proc. oraz Getin Noble Bank, który na promocję przeznaczył blisko 24 mln zł.

Wszystkie instytucje finansowe wydały na reklamę ATL blisko 373 mln zł.

Rekordzistami branży pod względem dynamiki nakładów na promocję były biura maklerskie, które na reklamę przeznaczyły o 71 proc. więcej niż rok temu. Ale nominalnie brokerzy wydają najmniej w branży – środki, które przeznaczyli na promocję wyniosły kwartalnie 2,14 mln zł.

Pozostało 87% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca