Koncern handlowy podał, że na koniec obecnego roku finansowego, kończącego się w lutym 2012 r. chce mieć w Polsce 440 sklepów. Oznacza to aż 80 nowych i jedynie w 2007 r. sieć powiększyła się o większą liczbę placówek. Wtedy było to możliwe jednak dzięki przejęciu sklepów Leader Price, a obecnie rozwija się organicznie. W lipcu firma otworzyła siedem nowych sklepów, w sierpniu i w pierwszych dniach września planuje otworzyć sześć kolejnych. Sieć szuka też gruntów lub powierzchni handlowych pod nowe sklepy różnej wielkości, od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy. W najbliższych latach Tesco chce kupić lub wynająć ponad tysiąc nowych lokalizacji w około 600 miejscowościach.
Nowe placówki Tesco mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tys. mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw. – Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, np. do mniejszych miejscowości – mówi Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.
Tego lata największe sklepy sieci powstały bądź wkrótce powstaną w Grójcu – 3 tys. mkw., Kędzierzynie-Koźlu – 2 tys. mkw., Raciborzu – 1,7 tys. mkw. oraz w warszawskim Ursusie – 1,6 tys. mkw. powierzchni handlowej. Pozostałe nowe lokalizacje to sklepy o powierzchni od 800 mkw. Najwięcej nowych placówek zyskały Mazowsze i Śląsk, a nieruchomości pod nowe sklepy najczęściej były kupowane lub wynajmowane od firm i deweloperów. Łącznie na inwestycje w roku 2011/12 sieć planuje wydać miliard złotych. Powierzchnia sprzedaży powiększy się o ponad 100 tys. mkw. czyli ponad 14 proc. W czerwcu centrala Tesco ogłosiła, że planuje podwoić swoje zyski z działalności biznesowej w Europie Środkowej i Wschodniej do 10 proc. w roku 2014/15 poprzez regionalizację dostawców, otwieranie różnorodnych sklepów i sprzedawanie większej ilości usług takich jak: stoiska z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych.
Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco w Polsce odwiedza 5 mln klientów.