2012 r. dla City Interactive będzie rekordowy w historii

W trzecim kwartale wyniki producenta gier komputerowych były sporo gorsze niż rok wcześniej.

Publikacja: 15.11.2011 11:43

2012 r. dla City Interactive będzie rekordowy w historii

Foto: Materiały Promocyjne

City Interactive miał w trzecim kwartale 23 mln zł przychodów ze sprzedaży czyli o 35,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Zarobek operacyjny skurczył się do 7,8 mln zł z 18,4 mln zł a netto do 6,7 mln zł z 13,1 mln zł. – Uważam, że nasze wyniki za poprzedni kwartał są bardzo przyzwoite, lepsze niż oczekiwali analitycy – komentuje Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz technologicznej spółki. Przypomina, że rok temu City Interactive było „świeżo" po premierze „Snipera" w wersji na PC i Xbox 360. W tym roku w wakacyjnym kwartale nie wypuściło na rynek żadnego „dużego" tytułu. „Sniper" w wersji na PS 3 zadebiutował na sklepowych półkach wiosną. Do tej pory kupiło go łącznie ponad 1,5 mln fanów (w wersji na trzy platformy). Gry w wersji na PS 3 dobrze sprzedawała się m.in. w Japonii (wcześniej City Interactive było nieobecne na tym rynku) oraz innych krajach azjatyckich i Australii. Wymienione rynki zapewniły spółce w III kwartale prawie 15 proc. przychodów. Rok wcześniej było to ledwie 2 proc.

Narastająco obroty grupy wynosiły 66,3 mln zł (64,3 mln zł rok temu), zysk operacyjny 20,27 mln zł (30,2 mln zł) a netto 16,83 mln zł wobec 23,6 mln zł. Na koniec września na kontach firma miała 15,6 mln zł gotówki. Rok wcześniej jej stan sięgał 7,45 mln zł.

Tymiński nie chce rozmawiać o wynikach w IV kwartale, który w branży elektronicznej rozrywki jest sezonem żniw. Zapewnia jednak, że spółka zakończy go dodatnim wynikiem, mimo braku nowych premier własnych gier.  W całym 2010 r. City Interactive miało 89,04 mln zł przychodów, 34,2 mln zł zysku operacyjnego i 26,9 mln zł zysku netto. Prezes unika odpowiedzi na pytanie, czy firma podzieli się zyskiem z udziałowcami. – Nie zastanawiamy się nad tym. Wrócimy do prawy wiosną. Na razie wolimy reinwestować pieniądze. Pracujemy nad nowymi produktami. To wymaga kapitału – wyjaśnia.

Deklaruje, że obecnie firma koncentruje się już na przyszłym roku i jak najlepszym wypromowaniu nowych tytułów – wyjaśnia prezes. City Interactive szykuje na 2012 r. premierę „Snipera 2" w wersji na trzy platformy. Produkt trafi do sprzedaży w I kwartale. – Przygotowując grę uwzględnialiśmy wszystkie uwagi graczy do pierwszej części. Dlatego gra będzie znacznie lepsza technologicznie i bardziej dopracowana. To powinno przełożyć się na lepszą sprzedaż – oświadcza Tymiński. Nie chce rozmawiać o oczekiwanej sprzedaży tytułu.

Również w I kwartale na rynek trafi „Combat Wings: The Greatest Battles od WWII" (lotnicza strzelanka w realiach II wojny światowej). Początkowo premiera tytułu planowana była na koniec 2011 r. Producent liczy, że grę kupi co najmniej 200 tys. fanów. Na przełomie I i II kwartału na półki sklepowe trafi „Alien Fear". Przed wakacjami City Interactive wypuści grę dziejącą się w realiach II wojny światowej (również będzie to strzelanka). Firma liczy, że będzie hitem na miarę „Snipera 2". Gra będize nosiła tytuł "Enemy Front".

Według Tymińskiego, długa lista premier szykowanych na I półrocze 2012 r. przesądza, że przyszły rok będzie dla spółki wyjątkowo udany. – Oczekujemy, że nasze wyniki będą bardzo dobre, znacząco lepsze niż w rekordowym 2010 r. – zapowiada. Nie rozwija tematu.

City Interactive miał w trzecim kwartale 23 mln zł przychodów ze sprzedaży czyli o 35,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Zarobek operacyjny skurczył się do 7,8 mln zł z 18,4 mln zł a netto do 6,7 mln zł z 13,1 mln zł. – Uważam, że nasze wyniki za poprzedni kwartał są bardzo przyzwoite, lepsze niż oczekiwali analitycy – komentuje Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz technologicznej spółki. Przypomina, że rok temu City Interactive było „świeżo" po premierze „Snipera" w wersji na PC i Xbox 360. W tym roku w wakacyjnym kwartale nie wypuściło na rynek żadnego „dużego" tytułu. „Sniper" w wersji na PS 3 zadebiutował na sklepowych półkach wiosną. Do tej pory kupiło go łącznie ponad 1,5 mln fanów (w wersji na trzy platformy). Gry w wersji na PS 3 dobrze sprzedawała się m.in. w Japonii (wcześniej City Interactive było nieobecne na tym rynku) oraz innych krajach azjatyckich i Australii. Wymienione rynki zapewniły spółce w III kwartale prawie 15 proc. przychodów. Rok wcześniej było to ledwie 2 proc.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku