Telekomunikacja Polska przygotowuje się do rebrandingu na Orange, ale jej właściciel nadal wysoko wycenia polską markę telekomu, co wynika ze sprawozdań finansowych grupy France Telecom.
W czerwcu ub.r. marka TP zajmowała poczytne miejsce wśród znaków towarowych zagranicznych spółek FT. Została wyceniona na na 200 mln euro (ok. 860 mln zł), a kwota ta podwyższała wartość jej majątku.
Nie widać przy tym sygnałów, aby Francuzi (mają prawie 50 proc. akcji TP) zaczęli przygotowania do niwelacji polskiej marki, choć decyzja, że zostanie ona zastąpiona przez Orange zapadła w 2008 r. Mówił o tym prezes grupy TP Maciej Witucki.
W I półroczu ub.r. wartość marki TP w bilansie grupy FT spadła zaledwie o 1 mln euro, a w porównaniu z poprzednimi latami jest nawet wyższa. W 2008 i 2009 r. francuska grupa wyceniła brand na 192 – 194 mln euro.
200 mln euro (ok. 860 mln zł) warta była w czerwcu ubiegłego roku w księgach FT marka TP