Apple, którego cena akcji przekroczyła właśnie 500 dol. za sztukę, pokonał Google'a w tegorocznym rankingu amerykańskich przedsiębiorstw cieszących się najlepszą na rynku reputacją. Autorem zestawienia jest Harris Interactive, firma badająca zwyczaje konsumenckie w USA.
W tym liczącym się badaniu, na potrzeby którego przepytano ponad 17 tys. Amerykanów, brane są pod uwagę takie parametry jak odpowiedzialność społeczna, budzenie pozytywnych emocji czy środowisko pracy. W rankingu tym Apple osiągnął wynik bez precedensu w 13-letniej historii Harris Interactive: jego współczynnik reputacji (Reputation Quotient) to 85,62 punktu. Google, zeszłoroczny zwycięzca, uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 82,82. Amazon z miejsca ósmego wskoczył na czwarte. Tegoroczne zestawienie Harris Interactive zdecydowanie należy więc do firm z branży technologicznej .
Na ironię zakrawa fakt, że w chińskich fabrykach produkujących sprzęt dla Apple'a, lidera tego prestiżowego zestawienia, odbywa się właśnie wizytacja inspektorów z organizacji Fair Labor Association. Mają oni zweryfikować doniesienia o nadużyciach wobec zatrudnionych tam pracowników, zmuszanych do pracy po 15 godzin na dobę. Naciski ze strony kierownictwa tajwańskiej firmy Foxconn, właściciela produkujących iPhone'y i iPady fabryk w Shenzhen i Chengdu, do 2010 roku miały doprowadzić do dziewięciu prób samobójczych wśród załogi, w tym siedmiu udanych. Co więcej, w ubiegłym roku eksplozja w zakładzie w Chengdu zabiła troje pracowników.
Inspektorzy wejdą również do fabryk należących do innych tajwańskich podwykonawców Apple'a, firm Quanta i Pegatron.