Reklama

Zakończył się program dobrowolnych odejść w Polkomtelu

W Polkomtelu, przejętym przez Zygmunta Solorza-Żaka w listopadzie ub. r. zakończyły się analizy wniosków pracowników, który zgłosili chęć z skorzystania z programu dobrowolnych odejść (PDO)

Publikacja: 25.02.2012 09:09

Zakończył się program dobrowolnych odejść w Polkomtelu

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika, że odzew na PDO był duży oraz że władze spółki ustaliły, że ostatecznie firmę opuści kilkaset osób, a według serwisu Telepolis. pl – było ich ponad 460.

Po zakończeniu procedury zatrudnienie u operatora sieci Plus zmniejszy się więc do około 3,5-3,6 tys. Dla porównania, w końcu 2011 r. w grupie Telekomunikacji Polskiej na rzecz sprzedaży i utrzymania usług mobilnych sieci Orange pracowało 2278 osób oraz część zatrudnionych w wydzielonej do obsługi klientów grupy spółce Orange Customer Service.

Z kolei w Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile) na koniec grudnia ub. r. pracowników było 5,1 tys.

Jak ustaliliśmy, rezultat PDO jest na tyle wysoki, że w spółce na półkę odłożono plan zwolnień grupowych.

Przedstawiciele Polkomtela nie chcieli komentować tych informacji. – To wewnętrzne sprawy spółki – usłyszeliśmy.

Reklama
Reklama

Po trzech kwartałach ub. r. koszty pracownicze w Plusie wyniosły 374 mln zł, nieco więcej niż w analogicznym okresie 2010 r.

Cięcia kosztów, mają pozwolić na utrzymanie rentowności Polkomtela. Zdaniem agencji ratingowych w obliczu spadających stawek hurtowych (MTR) oraz nasycenia rynku, to szansa, aby oceny wystawione długowi wyemitowanemu na przejęcie sieci Plus nie były obniżane.

Solorz-Żak zaciągnął na zakup sieci Plus ponad 14 mld zł kredytu w różnej postaci. Dług ten w dużej mierze spłaci sam Polkomtel.

Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika, że odzew na PDO był duży oraz że władze spółki ustaliły, że ostatecznie firmę opuści kilkaset osób, a według serwisu Telepolis. pl – było ich ponad 460.

Po zakończeniu procedury zatrudnienie u operatora sieci Plus zmniejszy się więc do około 3,5-3,6 tys. Dla porównania, w końcu 2011 r. w grupie Telekomunikacji Polskiej na rzecz sprzedaży i utrzymania usług mobilnych sieci Orange pracowało 2278 osób oraz część zatrudnionych w wydzielonej do obsługi klientów grupy spółce Orange Customer Service.

Reklama
Biznes
Kolejna odsłona sporu o sukcesję w Polsacie. Batalia na Cyprze
Biznes
Sztuczna inteligencja wspomoże polski eksport. Jaka jest kondycja handlu zagranicznego?
Biznes
Będą problemy z zakupem uzbrojenia? Okrajana Agencja Uzbrojenia
Biznes
Czy spółki Skarbu Państwa czeka trzęsienie ziemi po rekonstrukcji rządu?
Biznes
Przedsiębiorczy jak Polak? Oto obraz polskiego biznesu
Reklama
Reklama