iPad 3: ten sam, ale lepszy

iPad trzeciej generacji jest szybszy i ma ekran o wyższej rozdzielczości niż poprzednik. Obsługuje też sieci LTE

Publikacja: 07.03.2012 21:42

iPad 3: ten sam, ale lepszy

Foto: AFP

Niespodzianki nie było. Podczas konferencji w San Francisco szef Apple'a Tim Cook zaprezentował udoskonalony model najpopularniejszego tabletu na świecie. Nowy iPad będzie dostępny w wybranych krajach od 16 marca. Najtańsza wersja kosztuje 499 dolarów.

- Wszyscy zastanawiali się, kto pokaże lepszy produkt niż iPad2 — mówił  ze sceny Tim Cook. — Możecie przestać się zastanawiać. My pokażemy.

Projektanci Apple postawili na jakość obrazu. Nowy iPad oferuje rozdzielczość 2048 na 1536 pikseli. — To więcej, niż potrzeba do  wyświetlania obrazu Full HD w telewizorach — podpowiadał Phil Schiller z Apple. Ekran ma mieć również lepsze nasycenie kolorów. O wystarczającą wydajność dba procesor A5X oraz dedykowany układ graficzny. Udoskonalona grafika znajdzie zastosowanie w grach wideo. Przykłady takich programów wykorzystujących wysoką rozdzielczość ekranu pokazały firmy Namco i Epic Games. Podczas prezentacji wyglądały oszałamiająco.

—  Nowy iPad ma więcej pamięci i lepszą rozdzielczość niż domowe konsole —  Sony PlayStation 3 i Microsoft Xbox 360 — przekonywał Cook.

Poprawiono również kamerę. Może ona m.in. nagrywać filmy w  rozdzielczości Full HD. Do możliwości nowego tabletu dopasowano również  oprogramowanie do obróbki filmów i zdjęć.

Najważniejszą nowością jest jednak obsługa szybszej transmisji danych w sieciach komórkowych. Nowy iPad może pracować w sieciach 4G (LTE), które  — teoretycznie — oferują prędkość transmisji danych nawet dziesięciokrotnie większą, niż obecnie stosowane sieci komórkowe. Prawdopodobnie z tego powodu jest jednak nieco grubszy i cięższy od  swojego poprzednika. Najdroższy model (wyposażony w łączność WiFi oraz LTE oraz 64 GB pamięci) ma kosztować 829 dolarów. W pierwszej kolejności urządzenia trafią do USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Szwajcarii i Japonii. Po wprowadzeniu nowego iPada spadną ceny iPada 2 — każdy model będzie tańszy o 100 dolarów.

- iPad jest sztandarowym urządzeniem ery postpecetowej. Jest elementem  kultury i trudno sobie nawet wyobrazić świat bez niego — mówił Tim Cook.  Przypomniał również, że w ostatnim kwartale udało się sprzedać więcej tych tabletów, niż jakiemukolwiek innemu producentów komputerów PC. A  konkurenci wprowadzili w ubiegłym roku około 100 modeli takich urządzeń.

— Żaden nie oferuje tego, co iPad — mówił szef Apple, kpiąc z wyglądu aplikacji uruchamianej na urządzeniu Samsunga.

Czy jednak poprawienie parametrów technicznych wystarczy, aby utrzymać przewagę nad konkurentami? Apple już teraz musi się mierzyć z zyskującymi popularność tabletami z systemem Android. Jeszcze w tym roku mogą pojawić się tablety z zapowiadanym systemem Windows 8 Microsoftu.

Na razie jednak pozycja Apple wydaje się niezagrożona. Według IMS Research firma opanowała 62 proc. światowego rynku tabletów w 2011 roku. W 2012 r. ten udział ma jeszcze wzrosnąć — do ok. 70 proc. Prognozy Gartnera mówią o 69 mln sprzedanych iPadów do końca tego roku. To trzykrotnie więcej niż tabletów z Androidem wszystkich producentów razem wziętych (22,8 mln do końca tego roku) — szacują eksperci firmy.

Podczas konferencji zaprezentowano również nowszą wersję urządzenia do łączenia telewizorów z Internetem — Apple TV. Obsługuje wreszcie obraz w rozdzielczości Full HD. Kosztuje 99 dolarów. Filmy wysokiej rozdzielczości będzie teraz można przechowywać „w chmurze" na serwerach iCloud. Dzięki temu z całej zawartości będzie można korzystać z dowolnego miejsca i dowolnego urządzenia.

Niespodzianki nie było. Podczas konferencji w San Francisco szef Apple'a Tim Cook zaprezentował udoskonalony model najpopularniejszego tabletu na świecie. Nowy iPad będzie dostępny w wybranych krajach od 16 marca. Najtańsza wersja kosztuje 499 dolarów.

- Wszyscy zastanawiali się, kto pokaże lepszy produkt niż iPad2 — mówił  ze sceny Tim Cook. — Możecie przestać się zastanawiać. My pokażemy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont