Analitycy z Yankee Group twierdzą, że sprzedaż nowego iPada od piątku do niedzieli mogła sięgnąć 2,5 mln sztuk. Rok temu, w ciągu pierwszego weekendu po debiucie  iPada 2 kupiło milion osób.

– Apple mógł sprzedać w ciągu pierwszego weekendu tyle iPadów, ile wynosi połowa całej sprzedaży tabletów Kindle Fire – twierdzi Carl Howe, analityk Yankee Group. Dodaje, że obecne szacunki dotyczące sprzedaży tego konkurencyjnego dla iPada tabletu firmy Amazon wahają się między 3,9 mln a 5 mln egzemplarzy (Kindle Fire zadebiutował w listopadzie 2011 roku).

Klienci reagują entuzjastycznie, mimo że nowy iPad nie okazał się technologiczną rewolucją, która by wstrząsnęła branżą IT tak jak pierwszy model tego urządzenia. Nowy sprzęt to w zasadzie udoskonalony iPad 2: wzbogacony o ekran, który może wyświetlić o ponad milion pikseli więcej niż telewizor full HD, oraz w superszybką łączność LTE. Tablet sprzedawany jest za 499 dol.

Według analityków z firmy IDC, sprzedaż tabletów na świecie w 2012 r. wzrośnie do 106 mln sztuk w porównaniu z 69 mln, które rozeszły się w ubiegłym roku. Gartner szacuje, że w 2015 r. klienci kupią aż 326 mln tych urządzeń, a do tego czasu Apple nie straci pozycji lidera tego lukratywnego rynku.