Euro Carex łączący porty lotnicze Francji, Belgii i Holandii właśnie przetestował możliwości w tym zakresie i na londyński dworzec St. Pancras, końcową stację dla pociągów Eurostar Group, po całonocnej podróży z Lyonu, przez paryskie lotnisko Charles de Gaulle dotarł pierwszy pociąg z przesyłkami. Dzięki uruchomieniu nocnych kursów dla takich pociągów Groupe Eurotunnel, operator połączenia pod La Manche może znacząco zwiększyć przychody. Każdy taki skład może przewozić 120 ton paczek, tyle ile może zabrać na pokład  siedem Boeingów 737. Kolej może być konkurencyjna, jeśli chodzi o przewóz przesyłek, które mają trafić następnego dnia do adresata, a także  w trzydniowych, uważa kierownictwo Euro Carex.

– To ogromny potencjał – ocenia John Smith, szef Railfreigt GB, firmy przewozowej z grupy Eurotunnel. Jego zdaniem na rzecz transportu kolejowego przemawiają względy ekologiczne, problemy powietrznych przewoźników na lotniskach, a także zdolności przewozowe kolei.

Do testu  na trasie Lyon-Londyn wykorzystano jeden ze składów  TGV przystosowanych do przewozu poczty. To najszybsze na świecie tego rodzaju pociągi. W. z. bloomberg