Niższa sprzedaż Kompanii Piwowarskiej

O 4 proc. spadła wielkość sprzedaży Kompanii Piwowarskiej w roku 2011/2012 - podał jej właściciel SABMiller. Łączny popyt na piwa koncernu urósł o 3 proc.

Publikacja: 19.04.2012 10:45

Niższa sprzedaż Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Czołowy producent piwa ma świecie tłumaczy, że w Polsce (tak, jak i w Rumunii, gdzie zanotował 8 -proc. spadek) słabszy wynik sprzedaży jest efektem pozbywania się przez firmę zapasów w drugiej połowie roku. Nałożyły się na to na cięcie cen przez konkurentów oraz ich działania promocyjne.

Łącznie w całej Europie sprzedaż piw SABMiller zmalała o 1 proc. Na tym tle wyróżnia się Wielka Brytania. Głównie dzięki włoskiej marce Peroni koncern poprawił tam wynik o 8 proc. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż grupy urosła o 8 proc. W Afryce poszła w górę o 13 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 4 proc. W Chinach była o 9 proc. wyższa.

Słabe piwo na ratunek?

Lider rynku piwa zapowiedział, że w tym roku liczy na to, że uda mu się zanotować większy wzrost sprzedaży niż cała branża. Jednym z motorów napędzających jej wyniki ma być jej wiodąca marka Tyskie. Jego twarzami zostali gwiazdy piłki Luis Figo, Marco van Basten oraz Zbigniew Boniek.

W czwartek Kompania Piwowarska poinformowała, że oprócz standardowej wersji swojego flagowego piwa, będzie go także oferować z 3,5 proc. zawartością alkoholu. Będzie nazywać się Tyskie Jasne Lekkie. Nowe piwo jest reakcją na zmianę przepisów o imprezach masowych, w tym meczach. Zgodnie z nią można tam sprzedawać tylko trunki, które zawierają nie więcej niż 3,5 proc. alkoholu.

Kompania wprowadzi na rynek także Lecha Shandy. Jest  to mieszanka piwa i specjalnie przygotowanej lemoniady o zawartości alkoholu 2,5-3 proc. Ten rodzaj piwa popularny jest  m.in. w Wielkiej Brytanii.

Czołowy producent piwa ma świecie tłumaczy, że w Polsce (tak, jak i w Rumunii, gdzie zanotował 8 -proc. spadek) słabszy wynik sprzedaży jest efektem pozbywania się przez firmę zapasów w drugiej połowie roku. Nałożyły się na to na cięcie cen przez konkurentów oraz ich działania promocyjne.

Łącznie w całej Europie sprzedaż piw SABMiller zmalała o 1 proc. Na tym tle wyróżnia się Wielka Brytania. Głównie dzięki włoskiej marce Peroni koncern poprawił tam wynik o 8 proc. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż grupy urosła o 8 proc. W Afryce poszła w górę o 13 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 4 proc. W Chinach była o 9 proc. wyższa.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca