– Obecnie mamy rekordowy ok. 33-proc. udział w polskim rynku insulin klasycznych. Dziś naszym priorytetem jest szybki wzrost sprzedaży, zarówno insulin i pozostałych produktów farmaceutycznych, jak i wyrobów weterynaryjnych – przekonuje Sławomir Ziegert, prezes Biotonu.

Spółka liczy też na dynamiczny rozwój sprzedaży zagranicznej. Strategią Biotonu jest zawiązywanie sojuszy z największymi koncernami farmaceutycznymi i przy ich wsparciu wchodzenie na nowe rynki.

Producent ma już podpisane umowy o współpracy z GlaxoSmithKline na rynku rosyjskim, z Actavisem m.in. w krajach UE, USA i Japonii oraz z Bayerem w Chinach. – Szacujemy, że zawarte już przez Bioton kontrakty sprzedażowe przyniosą nam ok. 4 mld euro przychodów przez okres 15 lat. Ta wartość bazuje na planach sprzedaży naszych partnerów – dodaje Ziegert.

Zaznacza też, że tylko z tytułu sprzedaży w Chinach w ramach kontraktu z Bayerem szacowane przychody Biotonu wyniosą – licząc konserwatywnie – około 1,5 mld dolarów. Skokowego wzrostu sprzedaży insulin władze spółki spodziewają się w okresie najbliższych 12–18 miesięcy.