Polska ma już na swoim koncie 17 programów promocyjnych wartych niemal 50 mln euro, czyli ponad 200 mln zł. W najbliższych dniach Komisja Europejska ogłosi oficjalnie, że wesprze finansowo dwie kolejne polskie kampanie. Jak ustaliliśmy, chodzi o programy przygotowane przez Polską Izbę Mleka oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM). Ich łączna wartość to nieco ponad
4 mln euro, czyli niemal 17,5 mln zł. Połowę tej kwoty dostaną od Unii Europejskiej. Kolejne 30 proc. pochodzić będzie z budżetu krajowego. Resztę wyłożą sami producenci.
Polska Izba Mleka nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia akceptacji programu.
– Jeżeli ją otrzymamy, to we wrześniu ruszymy z naszą kampanią promującą spożycie mleka – mówi „Rz" Agnieszka Maliszewska, szefowa Polskiej Izby Mleka. Organizacja chce skupić się przede wszystkim na dzieciach i młodzieży ze szkół podstawowych oraz gimnazjów. Kampanię będzie prowadzić m.in. w szkołach oraz w Internecie.
Na 19 programach promocyjnych z Polski z pewnością się nie skończy. Na akceptację Komisji Europejskiej czekają już bowiem trzy kolejne wnioski z naszego kraju. Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP chce zdobyć dotacje na promocję wieprzowiny, drobiu i wołowiny. Kampanię zamierza przeprowadzić w Chinach, Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jej łączna wartość to 5 mln euro (ponad 20 mln zł).