Smartfony podbiły nasze serca

Już ponad połowa internautów korzysta z sieci za pośrednictwem smartfona. To cztery razy więcej niż rok temu - wynika z badań MEC Analytics & Insight

Publikacja: 21.06.2012 12:46

Smartfony podbiły nasze serca

Foto: Bloomberg

Jak wskazują badania ilościowe przeprowadzone przez MEC Analytics & Insight Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32 proc.) a na drugim miejscu Nokia (29 proc.). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11 proc., a Nokia zmniejszyła o 5 proc.. Aż 61 proc. osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone'a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Firma MEC Analytics & Insight zbadała też zwyczaje związane z korzystaniem z telefonu komórkowego. Głównym powodem decyzji o zakupie smartfona jest możliwość korzystania z wyszukiwarki internetowej. Konsumenci wybierają te urządzenia po to by sprawdzać pocztę  prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody. O dziwo, większość internautów korzysta ze smartfonów – w domu.

Posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61 proc. wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje na telefon w 2012 to: gry, poczta e-mail i muzyka. W porównaniu do 2011 Polacy ogólnie więcej korzystają z aplikacji umożliwiających czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, komunikację ze znajomymi (korzystanie z komunikatorów, serwisów społecznościowych  i poczty) oraz korzystanie z aplikacji sport. Mniej osób korzysta z aplikacji biznes.

Ciekawą grupę stanowią użytkownicy Iphone'a, przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem,  w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników Iphone'ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej  z usług operatora Orange (41 proc.), Play i Plus (po 10 proc.). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy IPhone'ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody, korzystają z wyszukiwarek internetowych i sprawdzania poczty zwłaszcza prywatnej. Iphone'owcy częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych i w samochodzie.

Jak wskazują badania ilościowe przeprowadzone przez MEC Analytics & Insight Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32 proc.) a na drugim miejscu Nokia (29 proc.). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11 proc., a Nokia zmniejszyła o 5 proc.. Aż 61 proc. osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone'a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?