Reklama

Smartfony podbiły nasze serca

Już ponad połowa internautów korzysta z sieci za pośrednictwem smartfona. To cztery razy więcej niż rok temu - wynika z badań MEC Analytics & Insight

Publikacja: 21.06.2012 12:46

Smartfony podbiły nasze serca

Foto: Bloomberg

Jak wskazują badania ilościowe przeprowadzone przez MEC Analytics & Insight Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32 proc.) a na drugim miejscu Nokia (29 proc.). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11 proc., a Nokia zmniejszyła o 5 proc.. Aż 61 proc. osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone'a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Firma MEC Analytics & Insight zbadała też zwyczaje związane z korzystaniem z telefonu komórkowego. Głównym powodem decyzji o zakupie smartfona jest możliwość korzystania z wyszukiwarki internetowej. Konsumenci wybierają te urządzenia po to by sprawdzać pocztę  prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody. O dziwo, większość internautów korzysta ze smartfonów – w domu.

Posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61 proc. wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje na telefon w 2012 to: gry, poczta e-mail i muzyka. W porównaniu do 2011 Polacy ogólnie więcej korzystają z aplikacji umożliwiających czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, komunikację ze znajomymi (korzystanie z komunikatorów, serwisów społecznościowych  i poczty) oraz korzystanie z aplikacji sport. Mniej osób korzysta z aplikacji biznes.

Reklama
Reklama

Ciekawą grupę stanowią użytkownicy Iphone'a, przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem,  w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników Iphone'ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej  z usług operatora Orange (41 proc.), Play i Plus (po 10 proc.). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy IPhone'ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody, korzystają z wyszukiwarek internetowych i sprawdzania poczty zwłaszcza prywatnej. Iphone'owcy częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych i w samochodzie.

Materiał Promocyjny
CPK – projekt, który zmienia region
Biznes
Spotkanie koalicji chętnych, Chiny zwiększają import rosyjskiej ropy
Biznes
Cyfrowy Polsat usunął Solorzów z listy akcjonariuszy. Starcie prawników
Biznes
Producent Łady stanął na poboczu. Sprzedaż rosyjskiego koncernu na dnie
Biznes
Spektakularny sukces polskich stadnin i KOWR
Reklama
Reklama