Reklama

Reklama: kolejna branża ofiarą Euro 2012

Na 6 mln zł szacuje straty firm billboardowych spowodowane Euro 2012 Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Zobowiązania miast wobec UEFA sprawiły, że outdoorowa branża w II kwartale była pod kreską

Publikacja: 30.07.2012 13:35

Reklama: kolejna branża ofiarą Euro 2012

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

165,9 mln zł wyniosły przychody firm reklamy zewnętrznej (właścicieli tablic ulicznych) w II kwartale 2012 r. – wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To o 3,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 roku. W efekcie w całym I półroczu br. wpływy branży wyniosły 287,7 mln zł, na poziomie bardzo podobnym do półrocza 2011 roku (różnica to 160 tys. zł).

- Zgodnie z oczekiwaniami wpływ na wielkość sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku (zwłaszcza w czerwcu) miały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012, współorganizowane przez Polskę. Niestety negatywny w odniesieniu do wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy – napisał w komentarzu do danych IGRZ, prezes Izby, Lech Kaczoń.

Według szacunków Izby straty z tego tytułu wyniosły blisko 6 mln zł.

- Część nośników reklamy znajdujących się w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i we Wrocławiu (miasta organizatorzy EURO 2012 – red.), została administracyjnie wyłączona ze sprzedaży komercyjnej wskutek szczególnych przepisów UEFA – wyjaśnia Kaczoń. Chodzi o zakaz reklamy produktów i towarów, które  nie były związane umowami sponsorskimi.

W efekcie, tłumaczy Kaczoń, powierzchnie na tych nośnikach „wypadły"  z ogólnopolskiej sieci sprzedaży (zwłaszcza w czerwcu br.).  - Spowodowało to między innymi ograniczenie niektórych akcji promocyjnych lub przeniesienie ich na drugą połowę roku. Nie spełniły się oczekiwania branży, że miasta - organizatorzy EURO wypełnią tę lukę (jak to miało miejsce chociażby w Austrii) – dodaje prezes IGRZ.

Reklama
Reklama

Przyznaje on, że EURO 2012 napędziło klientów firmom, oferującym niestandardowe, wielkoformatowe powierzchnie ekspozycyjne.  Zwraca jednak uwagę, że dotyczyło to wyłącznie najlepszych lokalizacji lub tych pozyskiwanych tylko i wyłącznie na okres trwania mistrzostw.

Obecna prognoza IGRZ dla całej branży outdoorowej na 2012 r. zakłada utrzymanie przychodów firm na poziomie z 2011 roku. Izba liczy, że straty poniesione w okresie EURO 2012 będą do końca roku uzupełnione przez wydatki reklamodawców, którzy obiecali, że wykorzystają wszystkie swoje fundusze na tę formę reklamy  w drugiej połowie roku.

W skład IGRZ wchodzą AMS (grupa Agory), BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo.

165,9 mln zł wyniosły przychody firm reklamy zewnętrznej (właścicieli tablic ulicznych) w II kwartale 2012 r. – wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To o 3,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 roku. W efekcie w całym I półroczu br. wpływy branży wyniosły 287,7 mln zł, na poziomie bardzo podobnym do półrocza 2011 roku (różnica to 160 tys. zł).

- Zgodnie z oczekiwaniami wpływ na wielkość sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku (zwłaszcza w czerwcu) miały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012, współorganizowane przez Polskę. Niestety negatywny w odniesieniu do wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy – napisał w komentarzu do danych IGRZ, prezes Izby, Lech Kaczoń.

Reklama
Biznes
Minister cyfryzacji: Prezydent Polski wyłącza Ukrainie satelitarny internet
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama