Astra sedan, najnowszy model samochodu, którego produkcja rozpoczęła się w ubiegłym tygodniu w gliwickiej fabryce Opla, została 29 sierpnia zaprezentowana na Moskiewskim Salonie Motoryzacyjnym. Miejsce wybrano nieprzypadkowo: to właśnie Rosja ma być jednym ze strategicznych rynków dla tego samochodu. Jego poprzednik – astra III sedan, wciąż produkowana w Gliwicach, także kierowana była głównie do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Równie ważnym jak Rosja rynkiem dla nowej astry będzie Turcja. Ale przedstawiciele General Motors Manufacturing Poland podkreślają, że w przypadku nowej generacji sedana liczą także na klientów z Zachodniej Europy: - Mamy nadzieję, że nowy sedan zdobędzie również takie rynki jak niemiecki czy hiszpański – powiedziała „Rz"  Agnieszka Brania, rzecznik GMMP.

Fabryka w Gliwicach jest jednym z zaledwie dwóch zakładów Opla w Europie wprowadzających teraz do produkcji nowy model. Prócz Gliwic jeszcze tylko zakład w niemieckim Eisenach rozpoczyna budowę modelu Adam. Nowa astra będzie opuszczać linię produkcyjną z 4 silnikami benzynowymi o mocy od 100 do 180 KM oraz trzema wysokoprężnymi od 95 do 130 KM. W przyszłym roku pojawi się jeszcze jeden silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszy wyprodukowany egzemplarz – z silnikiem 1,4 i mocy 140 KM – trafi do klienta z Niemiec.

Sedan do druga tegoroczna premiera – w maju fabryka rozpoczęła produkcję astry OPC – najszybszego kompaktowego Opla w historii marki. Z kolei na przełomie obecnego i przyszłego roku rozpocznie się produkcja astry w wersji cabrio.