Multikino: wzrost frekwencji w I półroczu br.

4,5 mln widzów, o 9,76 proc. więcej niż rok temu przyciągnęły w I połowie 2012 r. kina grupy ITI – wynika z danych przekazanych nam przez Multikino

Publikacja: 13.09.2012 15:40

Operator od dłuższego czasu nie prezentował tego typu informacji. Te najnowsze oznaczają, że tak jak zapowiadał prezes Piotr Zygo, półrocze minęło jego firmie lepiej niż głównej konkurencji.

Zarówno do kin Cinema City, jak i Heliosa (grupa Agory), w I półroczu br. poszło mniej osób niż w analogicznym okresie 2011 r. Według danych przedstawionych przez giełdowe spółki, frekwencja w polskich Cinema City International obniżyła się o 17 proc. do 6,2 mln widzów, a w przypadku Heliosa o 18 proc. do 3,3 mln.

Nie notowane na GPW Multikino podało natomiast, że w samym II kwartale br. trudnym dla branży ze względu na konkurencję ze strony Euro 2012 , jego obiekty w Polsce zanotowały spadek frekwencji o 7 proc.. To oznacza, że lepiej poradziło sobie niż konkurencja: w sumie do kin w Polsce poszło w tym czasie o 18 proc. widzów mniej niż w II kw. 2011 r.

Gorsze wyniki konkurencji i lepsze własne sprawiły, że Multikino zwiększyło udziały w rynku. Szacuje, że powiększyło je z 23,7 proc. w II kw. 2011 r. do 27 proc. w analogicznym okresie roku bieżącego. Od największego gracza: Cinema City dzieli grupę 11,1 pkt. proc., a nie – jak rok temu 15,6 proc.

Dane przedstawione przez Multikino potwierdzają przy tym nasze szacunki: małym kinom w Polsce dzieje się w ostatnio coraz lepiej. Według operatora, w kinach jednosalowych frekwencja nie spadła i stanowiła 13,5 proc. widowni kin w Polsce.

W perspektywie całego półrocza br. Multikino szacuje swój udział w całkowitej frekwencji kinowej w kraju na 26,1 proc. (o 3,8 pkt. proc. wyższy niż rok temu). Jak policzył ten operator, udział Cinema City spadł z 40,4 proc. do 35,8 proc., a Heliosa z 22,1 proc. do 19 proc.

Multikino nie podało przy tym ile biletów sprzedały polskie kina w całym I półroczu 2012 r. Dane operator wskazywałyby, że ocenia wynik na nieco ponad 17 mln wejściówek.

Według dostępnych danych Boxoffice.pl w I kw. br. sprzedało się 11,11 mln biletów, a w II kw. 6,2 mln.

Operator od dłuższego czasu nie prezentował tego typu informacji. Te najnowsze oznaczają, że tak jak zapowiadał prezes Piotr Zygo, półrocze minęło jego firmie lepiej niż głównej konkurencji.

Zarówno do kin Cinema City, jak i Heliosa (grupa Agory), w I półroczu br. poszło mniej osób niż w analogicznym okresie 2011 r. Według danych przedstawionych przez giełdowe spółki, frekwencja w polskich Cinema City International obniżyła się o 17 proc. do 6,2 mln widzów, a w przypadku Heliosa o 18 proc. do 3,3 mln.

Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach