Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie eksport zielonych win

Zielone wina z Portugalii są coraz popularniejsze. Eksport tych trunków wzrósł o prawie 7 proc., czyli osiągnął wartość 22 mln euro w pierwszej połowie tego roku

Publikacja: 20.09.2012 10:40

Władze Komisji Producentów Wina z Regionu Zielonych Win (CVRVV) oczekują, że do końca 2012 r. Portugalia wyeksportuje zielone wino o rekordowej wartości - 44 mln euro. Najlepszy wynik w historii eksportu zielonego wina zanotowano w 2011 r. Zagraniczna sprzedaż tego trunku sięgnęła wówczas 36 mln euro.

"Bieżący rok zapowiada się rekordowo. Od ponad 600 producentów tego typowo portugalskiego trunku docierają do nas sygnały, że zapotrzebowanie stale rośnie. Oczekujemy, że w drugim półroczu 2012 r. uda się utrzymać eksport co najmniej na takim samym poziomie jak w okresie styczeń-czerwiec" - poinformował Manuel Pinheiro z CVRVV.

Do głównych importerów zielonego wina należą: Francja, Stany Zjednoczone, Brazylia, Kanada i Wielka Brytania.

"Mamy nadzieję, że z biegiem czasu uda nam się przekonać do tego trunku również konsumentów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a szczególnie Polaków. Zarówno w 2011 r., jak i w roku bieżącym zorganizowaliśmy specjalne spotkania dla polskich dystrybutorów win zachęcając ich do włączenia tych napojów do swojej oferty" - dodał Pinheiro.

Zielone wino, tzw. vinho verde, produkowane jest wyłącznie w północnej Portugalii, głównie w regionie Minho. Wbrew swojej nazwie jest winem białym wyrabianym z nie w pełni dojrzałych winogron. Jego czerwone i różowe wersje należą do rzadkości. Cechą charakterystyczną wszystkich odmian zielonego wina jest ich lekkość, delikatna kwaskowatość i musująca forma.

Reklama
Reklama

W Polsce zielone wino dostępne jest w niektórych sieciach handlowych.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama