Reklama

Polskie kliniki celują w amerykańskich pacjentów

Branża turystyki medycznej może być warta ok. 800 mln zł rocznie

Publikacja: 23.10.2012 15:50

Polskie kliniki celują w amerykańskich pacjentów

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Dziś w Miami na Florydzie rozpoczyna się jedna z największych na świecie imprez w branży turystyki medycznej - World Medical Tourism & Global Healthcare Congress. Polskie firmy po raz pierwszy zaprezentują swoja ofertę na stoisku narodowym. Będą mogły przedstawić swoje oferty, zapoznać się ze światowymi trendami na rynku turystyki medycznej, a także pozyskać zagranicznych partnerów.

To pierwsza targowa impreza medyczna odwiedzana w ramach rządowego programu wspierania 15 polskich specjalności eksportowych. Turystyka medyczna jest jedna z nich. Wartość branży szacuje się na 800 mln zł (2011 rok), a liczba zagranicznych pacjentów odwiedzających polskie gabinety lekarskie i kliniki może sięgać 270-320 tys. Rynek ma perspektywy dużego wzrostu – nawet 15-20 proc. rocznie. Program promocji miałby go jeszcze przyspieszyć. – Polska ma bardzo duży potencjał. Możemy śmiało konkurować z Turcją, która jest liderem na rynku turystyki medycznej w Europie – mówiła „Rz" Magdalena Rutkowska, prezes Ameds Centrum, członka konsorcjum, które przygotowało program. W jego skład wchodzą także Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Kolejne imprezy targowe odbędą się w Polsce, Danii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Rosji i Wielkiej Brytanii. Przedsiębiorcy, którzy wezmą w nich udział, mogą starać się o zwrot do 75 proc. poniesionych kosztów.

Polska jest atrakcyjnym miejscem dla obcokrajowców bo w porównaniu z zagranicą oferujemy bardzo korzystne ceny. O jeśli za lifting twarzy trzeba w USA zapłacić ok. 16 tys. dolarów, to w Polsce zaledwie 2,5 tys. dol. Zabieg liposukcji pośladka kosztujący w USA 14 tys. dol., u nas wyceniany jest na 1,5 tys. dol. W przypadku bypassów ceny wynoszą odpowiednio: 44 tys. i 10,3 tys. dol. Kto leczy się w Polsce? Wzdłuż zachodniej granicy najwięcej jest Niemców, na Wybrzeżu - sporo przyjezdnych ze Skandynawii. O opłacalności leczenia decydują w dużym stopniu koszty podróży i relacje walutowe.

Według raportu globalnej firmy badawczej TechSciResearch, dynamiczny wzrost polskiego rynku turystyki medycznej ma być także rezultatem krótkiego czasu oczekiwania na zabiegi oraz wysokiego poziomu usług. Natomiast według Grail Research, Polska ma być w Europie jednym z trzech najbardziej perspektywicznych kierunków dla zagranicznych pacjentów.

Reklama
Reklama

Realizacja projektu promocji turystyki medycznej ma się zakończyć 2015 roku.

Dziś w Miami na Florydzie rozpoczyna się jedna z największych na świecie imprez w branży turystyki medycznej - World Medical Tourism & Global Healthcare Congress. Polskie firmy po raz pierwszy zaprezentują swoja ofertę na stoisku narodowym. Będą mogły przedstawić swoje oferty, zapoznać się ze światowymi trendami na rynku turystyki medycznej, a także pozyskać zagranicznych partnerów.

To pierwsza targowa impreza medyczna odwiedzana w ramach rządowego programu wspierania 15 polskich specjalności eksportowych. Turystyka medyczna jest jedna z nich. Wartość branży szacuje się na 800 mln zł (2011 rok), a liczba zagranicznych pacjentów odwiedzających polskie gabinety lekarskie i kliniki może sięgać 270-320 tys. Rynek ma perspektywy dużego wzrostu – nawet 15-20 proc. rocznie. Program promocji miałby go jeszcze przyspieszyć. – Polska ma bardzo duży potencjał. Możemy śmiało konkurować z Turcją, która jest liderem na rynku turystyki medycznej w Europie – mówiła „Rz" Magdalena Rutkowska, prezes Ameds Centrum, członka konsorcjum, które przygotowało program. W jego skład wchodzą także Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama