W rankingu amerykańskiego magazynu Consumer Reports Ford spadł o siedem miejsc na dwudzieste siódme wśród 28 badanych marek. Jego luksusowa marka Lincoln zsunęła się o 12 miejsc - na dwudzieste szóste.
To duże pogorszenie pozycji Forda, który dwa lata temu znajdował się w pierwszej dziesiątce, bo ponad 90 proc. jego modeli mieściło się w średniej albo było notowane wyżej.
Pozycji koncernu w rankingu zaszkodziły problemy w systemie przekazywania napędu w małych samochodach i wady w systemach nawigacji i rozrywki z ekranem dotykowym MyFord Touch i MyLincoln Touch, a także brak nowości. W tym roku 60 proc. modeli Forda i połowa Lincolna znalazły się poniżej średniej, a żaden jej nie przekroczył.
Najgorzej wypadł sportowo-użytkowy Explorer. 16 proc. jego nabywców skarżyło się na systemy kontroli – stwierdził szef testowania pojazdów w Consumer Reports, Jake Fisher.
Siedem czołowych miejsc przypadło samochodom japońskim. Toyota Scion, auto przeznaczone dla młodych kierowców, zachowało pozycję najbardziej niezawodnego. Toyota jako marka awansowała na drugie miejsce, a jej Lexus spadł na trzecie.