Reklama

Panasonic nad przepaścią

Fatalne wieści płyną z japońskiego koncernu elektronicznego. Panasonic zapowiada, ze jego straty na koniec roku będą gigantyczne

Publikacja: 31.10.2012 10:57

Panasonic nad przepaścią

Foto: Bloomberg

Panasonic opublikował wyniki kwartalne i przedstawił prognozy na cały rok. Nie jest dobrze. Jest tragicznie. W drugim kwartale rozliczeniowym (od lipca do września) spółka wykazała stratę 698 miliardó jenów czyli 8,77 mld dolarów!

Gigant zrewidował swoje wyniki za cały rok rozliczeniowy, kończący się w marcu 2013 roku informując, że prognozuje aż 9,6 mld dolarów straty.

To gigantyczna różnica w stosunku do wcześniejszych założeń. Kiedy w maju spółka ogłaszała rekordową stratę 9,67 mld dol. w ubiegłym roku  rozliczeniowym planowała w tym roku zarobić na czysto 50 mld jenów.

Panasonic traci dużo zwłaszcza w dziale produkcji telewizorów, a jego dług skoczył z powodu kupienia mniejszego Sanyo. Był to dla firmy fatalny krok, bo dwie agencje ratingowe obniżyły jej ocenę. Firmę dobija też silny jen.

Oświadczenie Iwony Burzyńskiej, PR Manager Poland & Baltics Panasonic Marketing Europe GmbH:

Reklama
Reklama

Panasonic jest w procesie zmian, jednak zmierzają one w kierunku jeszcze większego rozwoju, również w obszarze AVC.

Pomimo restrukturyzacji, konsolidacji, i związanych z nią kosztów Panasonic wykazuje stabilny wzrost w kategorii telewizorów i paneli TV. Jednocześnie rozwija nowe zastosowania dla paneli LED, które przyniosą usprawnienia w strukturze dochodów. Wprowadzane zmiany nie będą miały negatywnego wpływu na dystrybucję i ofertę telewizorów Panasonic w Polsce. Telewizory plazmowe i LED nadal pozostają dla nas kluczowymi kategoriami.

Segment rozwiązań AVC Panasonic bardzo dobrze radzi sobie z rynkowym trendem zwiększonego popytu na większe ekrany telewizyjne, czego przykładem są wyniki z sierpnia (ostatnie dostępne dane z Gfk), z których wynika, że Panasonic zajął trzecią pozycję na rynku europejskim w kategorii telewizorów powyżej 37 cali. Co więcej, oczekujemy również zwiększenia wykorzystania naszych rozwiązań AVC w segmentach poza ekranami telewizyjnymi.

Panasonic opublikował wyniki kwartalne i przedstawił prognozy na cały rok. Nie jest dobrze. Jest tragicznie. W drugim kwartale rozliczeniowym (od lipca do września) spółka wykazała stratę 698 miliardó jenów czyli 8,77 mld dolarów!

Gigant zrewidował swoje wyniki za cały rok rozliczeniowy, kończący się w marcu 2013 roku informując, że prognozuje aż 9,6 mld dolarów straty.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Trump kusi Putina, rekordowy deficyt w 2026, gazowe partnerstwo Niemiec z Kanadą
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama