Panasonic nad przepaścią

Fatalne wieści płyną z japońskiego koncernu elektronicznego. Panasonic zapowiada, ze jego straty na koniec roku będą gigantyczne

Publikacja: 31.10.2012 10:57

Panasonic nad przepaścią

Foto: Bloomberg

Panasonic opublikował wyniki kwartalne i przedstawił prognozy na cały rok. Nie jest dobrze. Jest tragicznie. W drugim kwartale rozliczeniowym (od lipca do września) spółka wykazała stratę 698 miliardó jenów czyli 8,77 mld dolarów!

Gigant zrewidował swoje wyniki za cały rok rozliczeniowy, kończący się w marcu 2013 roku informując, że prognozuje aż 9,6 mld dolarów straty.

To gigantyczna różnica w stosunku do wcześniejszych założeń. Kiedy w maju spółka ogłaszała rekordową stratę 9,67 mld dol. w ubiegłym roku  rozliczeniowym planowała w tym roku zarobić na czysto 50 mld jenów.

Panasonic traci dużo zwłaszcza w dziale produkcji telewizorów, a jego dług skoczył z powodu kupienia mniejszego Sanyo. Był to dla firmy fatalny krok, bo dwie agencje ratingowe obniżyły jej ocenę. Firmę dobija też silny jen.

Oświadczenie Iwony Burzyńskiej, PR Manager Poland & Baltics Panasonic Marketing Europe GmbH:

Panasonic jest w procesie zmian, jednak zmierzają one w kierunku jeszcze większego rozwoju, również w obszarze AVC.

Pomimo restrukturyzacji, konsolidacji, i związanych z nią kosztów Panasonic wykazuje stabilny wzrost w kategorii telewizorów i paneli TV. Jednocześnie rozwija nowe zastosowania dla paneli LED, które przyniosą usprawnienia w strukturze dochodów. Wprowadzane zmiany nie będą miały negatywnego wpływu na dystrybucję i ofertę telewizorów Panasonic w Polsce. Telewizory plazmowe i LED nadal pozostają dla nas kluczowymi kategoriami.

Segment rozwiązań AVC Panasonic bardzo dobrze radzi sobie z rynkowym trendem zwiększonego popytu na większe ekrany telewizyjne, czego przykładem są wyniki z sierpnia (ostatnie dostępne dane z Gfk), z których wynika, że Panasonic zajął trzecią pozycję na rynku europejskim w kategorii telewizorów powyżej 37 cali. Co więcej, oczekujemy również zwiększenia wykorzystania naszych rozwiązań AVC w segmentach poza ekranami telewizyjnymi.

Panasonic opublikował wyniki kwartalne i przedstawił prognozy na cały rok. Nie jest dobrze. Jest tragicznie. W drugim kwartale rozliczeniowym (od lipca do września) spółka wykazała stratę 698 miliardó jenów czyli 8,77 mld dolarów!

Gigant zrewidował swoje wyniki za cały rok rozliczeniowy, kończący się w marcu 2013 roku informując, że prognozuje aż 9,6 mld dolarów straty.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku