Dostęp do banku przez Internet ma już ponad 1,8 mln małych i średnich firm. To aż o 12,5 proc. więcej niż rok temu – wynika z raportu Związku Banków Polskich obejmującego dane na koniec czerwca 2012 roku.
Jednak z bankowości elektronicznej aktywnie korzysta tylko około 62 proc. zarejestrowanych użytkowników, co oznacza wzrost w ciągu 12 miesięcy o ponad 8 proc. Zdaniem autorów raportu bankowość elektroniczna nie jest w pełni doceniana przez małe firmy, bo wciąż duża część wykonywanych w Polsce usług jest opłacana w formie gotówkowej. Szczególnie taka tendencja występuje w sektorze budowlanym i wykończeniowym.
1,13 mln małych i średnich firm aktywnie korzysta z bankowości elektronicznej – wynika z danych ZBP
Mimo to aż ponad 90 proc. małych firm deklaruje, że skorzysta z usług tylko takiego banku, który posiada system bankowości elektronicznej – wynika z tegorocznych badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini na zlecenie Deutsche Banku.
Równie istotny dla małych firm – jak dostęp online – jest brak opłat za prowadzenie rachunku. Na kolejnych miejscach decydujących o wyborze banku znalazły się takie czynniki, jak zakres oferty czy przypisany danej firmie doradca finansowy. Dla wielu przedsiębiorców to Internet jest podstawowym źródłem informacji o produktach i usługach banku. Dlatego Bank BGŻ ostatnio wprowadził nową wizualizację systemu bankowości elektronicznej dla firm. Dzięki niej informacje są prezentowane w sposób bardziej przejrzysty i zrozumiały dla klienta. Poprawiono również funkcjonalność systemu. – Uprościliśmy nawigację, nie burząc dotychczasowej logiki systemu, tak aby nasi obecni klienci intuicyjnie mogli poruszać się w serwisie – informuje Tomasz Kowalski, dyrektor Departamentu Produktów Elektronicznych w Banku BGŻ.