Najwięcej na reklamy w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku – 117,4 mln zł – przeznaczyła Kompania Piwowarska – podaje firma Kantar Media. To o ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Lider rynku skupił się m.in. na marce Tyskie. Z okazji Euro 2012 i olimpiady przygotował dla niej kampanię „Piąty stadion" z udziałem piłkarskich gwiazd: Zbigniewa Bońka, Luisa Figo i Marko van Bastena.
– „Piąty stadion" był największą kampanią w historii firmy – mówi Tomasz Kanton reprezentujący KP.
Dodaje, że właśnie dzięki niej w pierwszej połowie roku finansowego (zaczął się 1 kwietnia 2012 r.) sprzedaż tyskiego urosła aż o 15 proc.
Kantar Media podaje, że od stycznia do września 2012 r. Carlsberg Polska, trzeci w branży, wydał na reklamy ponad 73 mln zł, o prawie 10 proc. więcej niż przed rokiem. Marka Carlsberg była sponsorem Euro 2012. W ciągu ostatnich dwóch lat jej sprzedaż urosła w Polsce o niemal 70 proc.
O prawie 11 proc., do 109,4 mln zł, zmalały w tym roku, według Kantar Media, wydatki na reklamy piw Grupy Żywiec. Dane te nie uwzględniają jednak sponsorowanych przez wicelidera rynku imprez, np. festiwalu Opener.