Firmy nie wykorzystują potencjału Internetu

Dla małych firm największą zaletą obecności i reklamy w sieci jest możliwość zdobywania nowych klientów

Publikacja: 12.12.2012 19:34

Firmy nie wykorzystują potencjału Internetu

Foto: Bloomberg

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Firmy.net. dla małych firm największą zaletą obecności i reklamy w sieci jest możliwość zdobywania nowych klientów. Najczęściej wykorzystywane w tym celu narzędzia to pozycjonowanie i promowanie się w ogłoszeniach na portalach. Przedsiębiorcy dostrzegają również potencjał komunikacji za pomocą social media.

Duży potencjał, ale słabo wykorzystywany

- Widzimy ciągły wzrost obecności małych firm w internecie i naszym portalu. Ten wzrost to oznaka coraz większej świadomości. Jednak badania potwierdzają, że wykorzystanie potencjału internetu przez tę grupę jest niewystarczające. 20  proc. ankietowanych przyznało, że w prowadzeniu działań promocyjnych on-line przeszkadza im brak wiedzy i zasad panujących w sieci, a prawie 13 proc. za największą barierę uważa brak czasu na tego rodzaju aktywność – mówi w komunikacie prasowym Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciel portalu Firmy.net.

Największy odsetek badanych, ponad 53  proc., uznało, że znaczącą przeszkodą przy podejmowaniu działań reklamowych w internecie są kwestie finansowe.

Korzyści, które przyciągają przedsiębiorców do internetu Za największą zaletę obecności i reklamy w internecie 43  proc. respondentów uznaje dostęp do nowych klientów, natomiast 32  proc. - zwiększenie widoczności marki. Takie wyniki są dowodem na to, że nawet małe podmioty gospodarcze widzą wpływ promocji w sieci na zwiększenie liczby klientów. Jednak tylko 3 proc. wykorzystuje internet jako środek komunikacji z obecnymi klientami.

Jak małe firmy promują się w internecie?

Przedstawiciele małych firm najczęściej inwestują w pozycjonowanie swojej strony (43  proc. respondentów), ze względu na to, że daje im to bezpośredni wzrost ruchu na stronie. Około 40  proc. firm wykorzystuje ogłoszenia w portalach internetowych. Interesujący jest fakt, jak dużą popularnością cieszą się wśród małych przedsiębiorstw media społecznościowe - aż  27  proc. ankietowanych przyznało, że je wykorzystuje w swoich działaniach promocyjnych.  W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o zakupach grupowych, natomiast ten kanał dotarcia do klientów wykorzystuje niespełna 5  proc. badanych.

- Z naszych badań wynika, że  18  proc. respondentów nie prowadzi dodatkowych, poza obecnością na portalu Firmy.net, działań reklamowych w internecie. To pokazuje, jak konieczne są działania, podnoszące świadomość przedsiębiorców w kwestii pełnego wykorzystywania możliwości promocji małej firmy w sieci. – podkreśla Michał Kurczycki.

Niefunkcjonalność i brak dobrych treści – największe wady stron internetowych Lista problemów, jakie wskazują sami przedsiębiorcy, oceniając strony internetowe innych firm jest długa. Jednak najbardziej odczuwalny i drażniący jest brak dobrych treści (kontentu). 47,32  proc. ankietowanych podkreśliło, że przeszkadzają im bezwartościowe lub niekompletne informacje oraz brak jasnego przekazu (37,64 proc. ankietowanych). Istotną wadą jest także zła funkcjonalność (usability) stron www, co w tym przypadku oznacza zbyt dużą ilość elementów witryny oraz jej nieintuicyjny układ.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym we wrześniu b.r. wzięło udział 1627 przedstawicieli małych firm, którzy posiadają swoją prezentację na portalu www.firmy.net. Według Komisji Europejskiej za małą firmę uznawane jest przedsiębiorstwo, które zatrudnia do 50 pracowników i nie przekracza 7 mln euro rocznego obrotu.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Firmy.net. dla małych firm największą zaletą obecności i reklamy w sieci jest możliwość zdobywania nowych klientów. Najczęściej wykorzystywane w tym celu narzędzia to pozycjonowanie i promowanie się w ogłoszeniach na portalach. Przedsiębiorcy dostrzegają również potencjał komunikacji za pomocą social media.

Duży potencjał, ale słabo wykorzystywany

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca