Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Firmy.net. dla małych firm największą zaletą obecności i reklamy w sieci jest możliwość zdobywania nowych klientów. Najczęściej wykorzystywane w tym celu narzędzia to pozycjonowanie i promowanie się w ogłoszeniach na portalach. Przedsiębiorcy dostrzegają również potencjał komunikacji za pomocą social media.
Duży potencjał, ale słabo wykorzystywany
- Widzimy ciągły wzrost obecności małych firm w internecie i naszym portalu. Ten wzrost to oznaka coraz większej świadomości. Jednak badania potwierdzają, że wykorzystanie potencjału internetu przez tę grupę jest niewystarczające. 20 proc. ankietowanych przyznało, że w prowadzeniu działań promocyjnych on-line przeszkadza im brak wiedzy i zasad panujących w sieci, a prawie 13 proc. za największą barierę uważa brak czasu na tego rodzaju aktywność – mówi w komunikacie prasowym Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciel portalu Firmy.net.
Największy odsetek badanych, ponad 53 proc., uznało, że znaczącą przeszkodą przy podejmowaniu działań reklamowych w internecie są kwestie finansowe.
Korzyści, które przyciągają przedsiębiorców do internetu Za największą zaletę obecności i reklamy w internecie 43 proc. respondentów uznaje dostęp do nowych klientów, natomiast 32 proc. - zwiększenie widoczności marki. Takie wyniki są dowodem na to, że nawet małe podmioty gospodarcze widzą wpływ promocji w sieci na zwiększenie liczby klientów. Jednak tylko 3 proc. wykorzystuje internet jako środek komunikacji z obecnymi klientami.