Peugeot zapowiada nowe modele aut

Francuska marka zapowiada w tym roku kolejne nowości na polskim rynku

Publikacja: 22.01.2013 10:23

Peugeot zapowiada nowe modele aut

Foto: Bloomberg

Blisko 1,7 mln samochodów sprzedał w ubiegłym roku Peugeot – poinformowała firma w dzisiejszym komunikacie. Ta czwarta w Europie marka pod względem sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych zanotowała w porównaniu do roku poprzedniego prawie 13-procentowy spadek rejestracji (dane ACEA), ale na rynkach pozaeuropejskich (44 proc. całkowitej sprzedaży) radzi sobie całkiem nieźle. Przykładowo w Chinach jej sprzedaż podskoczyła o 24 proc. przy znacznie mniejszym, bo tylko 7-procentowym wzroście całego tamtejszego rynku.

Przyjechały nowe modele

W ubiegłym roku Peugeot wprowadził do sprzedaży aż pięć nowych modeli. Wiosną 2012 r. w Europie ruszyła sprzedaż produkowanego we Francji i na Słowacji modelu 208, który w drugiej połowie roku zaliczył również debiut na rynkach pozaeuropejskich. W 2013 roku zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży tego modelu w Rosji oraz jego przemysłową i handlową premierę w Brazylii. W tym samym okresie zebrano niemal 19 tysięcy zamówień na pojazdy z hybrydową, wysokoprężną technologią napędową HYbrid4, która zadebiutowała w 2012 roku w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w modelach 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Dzięki temu w grudniu 2012 roku wersje z napędem HYbrid4 stanowiły w Europie 14 proc. wszystkich zamówień modelu 3008 oraz 20 proc. zamówień modelu 508. Pojawił się także sedan 301 – stworzony z myślą o klientach z rynków wschodzących, którzy kupują swój pierwszy nowy samochód. Model zanotował bardzo udany debiut na pierwszych rynkach sprzedaży (Turcja, kraje Europy Środkowej i Wschodniej, Algieria).

Rośnie udział w rynku

Na rynku polskim ubiegłoroczna sprzedaż Peugeota wyniosła 15 970 samochodów, co oznacza spadek o 1,8 proc. (spadek całego rynku wyniósł 2,5 proc.). Przełożyło się to w konsekwencji na wzrost udziału marki w rynku do 5,12 proc. (w odniesieniu do 5,08 proc. w roku 2011). W gamie samochodów osobowych Peugeot, które znalazły łącznie 11797 nabywców, zapewniając marce udział w rynku na poziomie 4,31 proc. (+0,3 proc. w porównaniu z 2011 r.), motorem napędowym sprzedaży był model 208. Dzięki niemu zakładany udział w segmencie małych samochodów, drugim co do wielkości pod względem sprzedaży w Polsce, został przekroczony i wyniósł 4,3 proc. - Taka dynamika sprzedaży pozwala nam jeszcze bardziej skoncentrować działania w tym segmencie rynku, jednocześnie rozszerzając ofertę na równie ciekawy, sporo większy nowy model 301, oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie – podsumowuje Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży Peugeot Polska.

Dobrze radzą sobie również modele 3008 (wzrost sprzedaży o 30 proc. w stosunku do 2011 roku) oraz 508 (+18,3 proc.).

Dostawcze na podium

W segmencie lekkich samochodów dostawczych, w którym marka utrzymała miejsce na podium z udziałem w rynku na poziomie 10,84 proc., największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2259 zarejestrowanych aut) oraz Peugeot Partner (1547 sztuk). Skutecznym sposobem w walce o jak najlepszy wynik w tej kategorii rynku są duże kontrakty flotowe. Rok 2013 będzie czasem realizacji dostaw 1257 samochodów dla Poczty Polskiej (dostawcze modele Partner i Boxer) w ramach wygranego przez Peugeot w ubiegłym roku przetargu.

W obecnym roku marka wprowadzi na rynek kolejne nowości. - Zupełnie nową propozycją w gamie będzie miejski crossover – 2008, który w połowie roku pojawi się w polskich salonach, a koniec roku to czas premiery następcy modelu 308 – zapowiada Dorota Pajączkowska, PR manager Peugeot Polska.

Blisko 1,7 mln samochodów sprzedał w ubiegłym roku Peugeot – poinformowała firma w dzisiejszym komunikacie. Ta czwarta w Europie marka pod względem sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych zanotowała w porównaniu do roku poprzedniego prawie 13-procentowy spadek rejestracji (dane ACEA), ale na rynkach pozaeuropejskich (44 proc. całkowitej sprzedaży) radzi sobie całkiem nieźle. Przykładowo w Chinach jej sprzedaż podskoczyła o 24 proc. przy znacznie mniejszym, bo tylko 7-procentowym wzroście całego tamtejszego rynku.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne