Blisko 1,7 mln samochodów sprzedał w ubiegłym roku Peugeot – poinformowała firma w dzisiejszym komunikacie. Ta czwarta w Europie marka pod względem sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych zanotowała w porównaniu do roku poprzedniego prawie 13-procentowy spadek rejestracji (dane ACEA), ale na rynkach pozaeuropejskich (44 proc. całkowitej sprzedaży) radzi sobie całkiem nieźle. Przykładowo w Chinach jej sprzedaż podskoczyła o 24 proc. przy znacznie mniejszym, bo tylko 7-procentowym wzroście całego tamtejszego rynku.
Przyjechały nowe modele
W ubiegłym roku Peugeot wprowadził do sprzedaży aż pięć nowych modeli. Wiosną 2012 r. w Europie ruszyła sprzedaż produkowanego we Francji i na Słowacji modelu 208, który w drugiej połowie roku zaliczył również debiut na rynkach pozaeuropejskich. W 2013 roku zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży tego modelu w Rosji oraz jego przemysłową i handlową premierę w Brazylii. W tym samym okresie zebrano niemal 19 tysięcy zamówień na pojazdy z hybrydową, wysokoprężną technologią napędową HYbrid4, która zadebiutowała w 2012 roku w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w modelach 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Dzięki temu w grudniu 2012 roku wersje z napędem HYbrid4 stanowiły w Europie 14 proc. wszystkich zamówień modelu 3008 oraz 20 proc. zamówień modelu 508. Pojawił się także sedan 301 – stworzony z myślą o klientach z rynków wschodzących, którzy kupują swój pierwszy nowy samochód. Model zanotował bardzo udany debiut na pierwszych rynkach sprzedaży (Turcja, kraje Europy Środkowej i Wschodniej, Algieria).
Rośnie udział w rynku
Na rynku polskim ubiegłoroczna sprzedaż Peugeota wyniosła 15 970 samochodów, co oznacza spadek o 1,8 proc. (spadek całego rynku wyniósł 2,5 proc.). Przełożyło się to w konsekwencji na wzrost udziału marki w rynku do 5,12 proc. (w odniesieniu do 5,08 proc. w roku 2011). W gamie samochodów osobowych Peugeot, które znalazły łącznie 11797 nabywców, zapewniając marce udział w rynku na poziomie 4,31 proc. (+0,3 proc. w porównaniu z 2011 r.), motorem napędowym sprzedaży był model 208. Dzięki niemu zakładany udział w segmencie małych samochodów, drugim co do wielkości pod względem sprzedaży w Polsce, został przekroczony i wyniósł 4,3 proc. - Taka dynamika sprzedaży pozwala nam jeszcze bardziej skoncentrować działania w tym segmencie rynku, jednocześnie rozszerzając ofertę na równie ciekawy, sporo większy nowy model 301, oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie – podsumowuje Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży Peugeot Polska.
Dobrze radzą sobie również modele 3008 (wzrost sprzedaży o 30 proc. w stosunku do 2011 roku) oraz 508 (+18,3 proc.).
Dostawcze na podium
W segmencie lekkich samochodów dostawczych, w którym marka utrzymała miejsce na podium z udziałem w rynku na poziomie 10,84 proc., największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2259 zarejestrowanych aut) oraz Peugeot Partner (1547 sztuk). Skutecznym sposobem w walce o jak najlepszy wynik w tej kategorii rynku są duże kontrakty flotowe. Rok 2013 będzie czasem realizacji dostaw 1257 samochodów dla Poczty Polskiej (dostawcze modele Partner i Boxer) w ramach wygranego przez Peugeot w ubiegłym roku przetargu.