FoodCare poparwił przychody o prawie 40 proc.

O ponad 35 proc., do 652,5 milionów złotych zwiększyły się w 2012 roku przychody właściciela marek Frugo i Gellwe. W tym roku spółka stawia między innymi na dalszy rozwój eksportu.

Publikacja: 27.02.2013 23:27

Ubiegły rok przyniósł skokowy wzrost przychodów FoodCare.

Ubiegły rok przyniósł skokowy wzrost przychodów FoodCare.

Foto: Rzeczpospolita

– Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w 2012 roku udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki finansowe – komentuje Wiesław Włodarski, prezes i właściciel spółki FoodCare.

Motorem  wzrostu jej przychodów były m.in. napoje Frugo. W 2012 roku FoodCare sprzedał zgodnie z zapowiedzią ponad 300 mln butelek napojów  z tym logo.

W ubiegłym roku pod marką Frugo, którą FoodCare kupił niemal dwa lata temu, zadebiutowały na rynku także lody i żelki.

Firma podaje również, że w ubiegłym roku liderem rynku napojów energetycznych, pod względem liczby sprzedanych butelek i puszek, został produkowany przez nią napój Black.   Marka, której twarzą został były bokser Mike Tyson, zdobyła w nim 19 proc. udziałów.

Rosnąca sprzedaż napojów sprawia, że w tym roku FoodCare zainwestuje w zakładzie w Niepołomicach kolejne 4–5 mln euro, czyli około 20 mln zł. W 2012 roku zakończył jego rozbudowę za 45 mln zł. Dzięki tym wydatkom powierzchnia fabryki zwiększyła się  o 70 proc.

Pod koniec ubiegłego roku FoodCare kupił markę Blow. To pierwszy w Polsce energetyk skierowany do kobiet.

W 2013 roku, m.in. dzięki 12 mln zł wydanym na promocję, udziały marki mają zwiększyć się do 5 proc. z 1,5 proc. w grudniu 2012 r. Jej twarzą ma zostać amerykańska aktorka.  Na razie firma Wiesława Włodarskiego nie zdradza jej nazwiska.

FoodCare zamierza wprowadzić na rynek kolejne produkty.  Jako pierwsze pojawią się na nim nowości pod marką Fitella. Dziś FoodCare oferują pod nią płatki śniadaniowe.

W ubiegłym roku eksport firmy poszedł w górę o 30 proc.  Na sprzedaż zagraniczną przypada 10 proc. jej przychodów. Produkty FoodCare trafiają dziś do 38 krajów.

Od 2012 roku Black i Frugo można kupić niemal w całej Afryce,  tym w Egipcie i Algierii. Do krajów, gdzie obecne są marki FoodCare, dołączyły  w ostatnim czasie także Arabia Saudyjska, Irak, Iran, Kuwejt, Liban, Izrael, Chiny, Szwecja, Rosja, Ukraina i Białoruś.

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami handlowymi i zagranicznymi importerami – zapowiada Wiesław Włodarski. – W 2013 r. planujemy jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność na arenie międzynarodowej, m.in. na rynku rosyjskim – dodaje.

– Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w 2012 roku udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki finansowe – komentuje Wiesław Włodarski, prezes i właściciel spółki FoodCare.

Motorem  wzrostu jej przychodów były m.in. napoje Frugo. W 2012 roku FoodCare sprzedał zgodnie z zapowiedzią ponad 300 mln butelek napojów  z tym logo.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji