O wspólnym projekcie poinformował dzisiaj w giełdowym komunikacie Marriott. Podaje, że sieć Moxy ma działać docelowo w 150 europejskich miastach. Pierwszy z tanich hoteli – każdy ma mieć 150-300 pokoi – zostanie otwarty w przyszłym roku w Mediolanie. Odnośnie kolejnych lokalizacji firma podaje, że mają pojawić się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Austrii i Holandii. Wall Street Journal podał, że w ciągu najbliższych pięciu lat budowa 50 hoteli ma pochłonąć ok. 500 mln dol.
- Europejski rynek ma dla nas wielki potencjał. Hotele ekonomiczne odpowiadaj za ok. 50 proc. liczby pokoi, podczas gdy tylko co piąty należy do jakiejkolwiek sieci – wyjaśnia Amy McPherson, prezes of Marriott International w Europie.
Partnerem przy inwestycji będzie Inter Hospitality, spółka należąca do grupy Inter Ikea, która choćby w Polsce buduje także centra handlowe ze sklepami IKEA w roli głównej. W Polsce ma ich kilka w największych aglomeracjach, planowane są kolejne m.in. w Lublinie.