Decydujące czynniki przy wyborze formy dostawy to cena i szybkość doręczenia. Paczkomaty InPost wyróżniają się pod względem obydwu tych wskaźników, ponieważ są najtańszą i najszybszą formą dostawy przesyłki. W lutym tego roku Paczkomaty InPost jako jedyne wprowadziły gwarancję dostawy w jeden dzień od nadania – za wszystkie dostarczone po terminie InPost zwróci na konto nadawcy połowę kosztu dostawy. Obowiązująca na stałe gwarancja dotyczy standardowej obsługi wszystkich zamówień, nie jest promocją lub dodatkowo płatną usługą. Maszyny są zlokalizowane głównie na stacjach benzynowych oraz przy hipermarketach takich jak Tesco i Carrefour. Umożliwiają odbiór paczki przez całą dobę, a sama czynność trwa zaledwie 17 sekund. Usługę dostawy do Paczkomatów oferuje już 3000 e-sklepów.

Paczkomat ułatwia także zwrot towaru i odzyskanie pieniędzy. Jest szybszy od kuriera i zapewnia obu stronom pełną kontrolę nad zwrotami. Służy do tego portal szybkiezwroty.pl. Z usługi korzysta już kilkanaście sklepów, m.in.: czasnabuty.pl, eastend.pl, answear.com, gandalf.com.pl. Paczkomaty InPost to druga co do wielkości na świecie sieć umożliwiająca klientom całodobowe nadawanie i odbieranie przesyłek. Urządzenia są wdrażane już w 16 krajach na całym świecie – począwszy od Chile, przez Estonię, Litwę, Łotwę, Rosję, Wielką Brytanię, Cypr, Czechy, Słowację, Irlandię, Arabię Saudyjską, aż po Australię. Dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity, do 2016 roku polskie Paczkomaty zostaną rozlokowane w krajach całej Europy.

—rp