Branża usług dla biznesu szuka absolwentów ASP

Centrum usług biznesowych HP we Wrocławiu rozwija nowy profil działalności: zajmie się reklamą i marketingiem.

Publikacja: 30.07.2013 23:10

Liderzy zatrudnienia

Liderzy zatrudnienia

Foto: Rzeczpospolita

Branża nowoczesnych usług biznesowych, powszechnie kojarzona z outsourcingiem księgowości, a ostatnio specjalizująca się w obsłudze coraz bardziej zaawansowanych zleceń z sektora finansów, zajmie się także marketingiem.

Pionierem nowej działalności jest Globalne Centrum Biznesowe amerykańskiego koncernu Hewlett-Packard, które właśnie zaczęło mocno rozbudowywać dział marketingu. Jego zadaniem jest m.in. tworzenie stron internetowych, wzorów reklamowych posterów czy przygotowywanie szkoleń dla zajmujących się reklamą agencji pracujących dla HP. Wzrośnie zatrudnienie: firma przyjmie do pracy m.in. grafików komputerowych. Nowych pracowników zaczęto więc poszukiwać również wśród absolwentów akademii sztuk pięknych.

– Do tej pory zlecenia dotyczące np. kampanii promocyjnej nowej drukarki kierowane były do firm zewnętrznych we Francji czy Hiszpanii. Teraz zaczyna je realizować nasze centrum we Wrocławiu – mówi Agnieszka Orłowska, prezes HP GBC.

HP w branży usług biznesowych należy do liderów. Ma w Polsce dwa centra usługowe – we Wrocławiu, działające od 2006 roku, oraz w Łodzi – uruchomione w ubiegłym roku. Zatrudniają łącznie ponad 2 tys. osób.

Sama branża rozwija się niezwykle dynamicznie. Według opublikowanego w czerwcu raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) zatrudnienie w sektorze wzrosło do 110 tys. osób. Z kolei liczba centrów usługowych z zagranicznym kapitałem przekroczyła 400. – Prognozujemy, że do końca 2013 roku zatrudnienie dojdzie do 115–120 tys. osób – twierdzi Marek Grodziński, dyrektor Centrum BPO Capgemini.

Ubiegły rok był dla branży rekordowy pod względem nowych inwestycji. Powstało 56 nowych centrów. Zdecydowana większość (ponad 60 proc.) to inwestycje firm dopiero wchodzących na polski rynek. Polska przyciąga je dostępnością wykwalifikowanych pracowników znających języki obce oraz niskimi kosztami pracy. Od stycznia ub. roku w centrach usług przybyło 23,5 tys. pracowników.

W ubiegłym roku szacunkowa wartość sprzedaży sektora wyniosła ok. 4 mld dolarów. W tym roku może wzrosnąć o blisko 20 proc.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora a.wozniak@rp.pl

Branża nowoczesnych usług biznesowych, powszechnie kojarzona z outsourcingiem księgowości, a ostatnio specjalizująca się w obsłudze coraz bardziej zaawansowanych zleceń z sektora finansów, zajmie się także marketingiem.

Pionierem nowej działalności jest Globalne Centrum Biznesowe amerykańskiego koncernu Hewlett-Packard, które właśnie zaczęło mocno rozbudowywać dział marketingu. Jego zadaniem jest m.in. tworzenie stron internetowych, wzorów reklamowych posterów czy przygotowywanie szkoleń dla zajmujących się reklamą agencji pracujących dla HP. Wzrośnie zatrudnienie: firma przyjmie do pracy m.in. grafików komputerowych. Nowych pracowników zaczęto więc poszukiwać również wśród absolwentów akademii sztuk pięknych.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku