Kiepska sprzedaż nie wynika raczej z nagannego zachowania Biebera. Najpopularniejszy piosenkarz oraz największa sieć handlowa Wal-Mart Stores, mają parę kwestii do omówienia.
Wall Street Journal poinformował, że firma Elizabeth Arden, która stworzyła promowane przez Biebera perfumy oraz perfumy sygnowane przez innych celebrytów jak Taylor Swift i Nicki Minaj, zanotowała spadek sprzedaży, ponieważ w ostatnich miesiącach jeden z największych klientów znacząco zmniejszył swoje zamówienia.
Dyrektorzy z Elizabeth Arden nie wymienili z nazwy Walmarta, jednak jest to największy kontrahent firmy.
Prawdopodobnie Walmart zwleka ze złożeniem zamówień do czasu przedświątecznych zakupów, kiedy to perfumy „Girlfriend", jak i perfumy innych sławnych osób sprzedają się w dużych ilościach. Jednak czemu Walmart nie wyjaśni tego firmie Elizabeth Arden? Dyrektor wykonawczy E. Scott Beattie podkreślił, że spadek zamówień był dla firmy zaskoczeniem. A tymczasem, aktor Mark Wahlberg, zaoferował Bieberowi udzielenie paru wskazówek, jak powinien radzić sobie ze sprawami nie mającymi nic wspólnego z „ładnym zapachem".
Zmniejszenie zamówień, a także zaciskanie pasa przez klientów, spowodowały, że firma Elizabeth Arden zanotowała 5 mln dol. strat w poprzednim kwartale tego roku, w porównaniu do 3.6 mln dol. zysku w tym samym okresie ubiegłego roku.