Zarówno konsumenci, jak też kontrahenci coraz częściej zwracają uwagę na to, czy dana firma prowadzi biznes w sposób etyczny i odpowiedzialny. Czy to znaczy, że przedsiębiorstwa powinny zapomnieć o rentowności i zająć się szukaniem sposobów na czynienie dobra w środowisku? Eksperci ds. CSR podkreślają, że nie chodzi o doraźne dobroczynne akcje, którymi część firm chętnie chwali się w swych komunikatach PR, a które często padają ofiarą kryzysowych oszczędności. Chodzi o długoterminowe działania mające podstawy w codziennej działalności firmy – planowane z myślą o korzyściach zarówno dla akcjonariuszy, jak również dla klientów, pracowników, kontrahentów oraz partnerów społecznych przedsiębiorstw.

Inwestycje proekologiczne w dłuższym terminie mogą pomóc zmniejszyć koszty surowców, energii czy transportu, poprawiając rentowność firmy. Z kolei istotna w CSR dbałość o pracowników sprzyja wzrostowi innowacyjności i wydajności pracy.

O wpływie CSR na działalność i wyniki firm, o trendach w społecznej odpowiedzialności biznesu w naszym regionie będą rozmawiać Olga Grygier, prezes PwC Polska; Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu; Eszter Szabó, regionalna dyrektor ds. komunikacji na Europę Środkową i Wschodnią w General Electric oraz Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska.