Gdy Urząd Komunikacji Elektronicznej decydował w ostatnich latach o obniżeniu hurtowych stawek za kończenie połączeń w sieciach mobilnych (tzw. MTR-ów), okazję do obniżenia rachunków za telefon zauważyli przede wszystkim klienci biznesowi operatorów. To dlatego w efekcie regulacyjnych decyzji spadły nie tylko koszty operatorów realizujących połączenia z telefonu stacjonarnego na komórki, ale także ich przychody.
Przedsiębiorstwa to z jednej strony dla operatorów klient wymarzony. Według firmy analitycznej PMR stanowią obecnie segment, przychody z którego telekomom rosną.
Z drugiej stron firma to klient zaprawiony w negocjacjach.
11 mld złotych wyniosły przychody polskich operatorów z usług telekomunikacyjnych dla firm w 2012 r.
– Do głównych trendów, jakie obserwujemy na rynku telekomunikacyjnym, należą minimalizacja kosztów inwestycyjnych i koncentracja na działalności podstawowej przedsiębiorstw – mówi Leszek Nikołajuk, dyrektor zarządzający rynkiem klientów biznesowych w Netii.