Czy aby doradzać, bankowiec musi siedzieć przy jednym biurku ze swoim klientem? Klienci wiedzą, że nie, coraz częściej wiedzą to także banki. Ciągle tylko nieliczne usługi wideodoradztwa wpisują do standardów obsługi. Żaden jednak bank w Polsce nie daje jeszcze możliwości kontaktu wideo ze swoimi doradcami klientom korzystającym ze smartfonów i tabletów. Pierwszym ma szansę być Raiffeisen Polbank, który testuje taką właśnie usługę bezpiecznego połączenia wideo klientów z doradcami. Demonstrował ją na tegorocznym Kongresie Netii „Biznes to Rozmowy" prezes tego banku Piotr Czarnecki.
Raiffeisen Polbank od ubiegłego roku doradza swoim klientom za pośrednictwem usługi wideo. Klienci chcący porozmawiać z wysoko wykwalifikowanym specjalistą odwiedzają placówkę banku w swojej miejscowości. Z oddziałem łączy się doradca pracujący w centrali i w trakcie rozmowy przygotowuje dla klienta konkretne rozwiązanie finansowe. Usługa umożliwia nie tylko rozmowę wideo wysokiej jakości, ale także wspólne przeglądanie dokumentów czy materiałów pomocniczych.
Teraz bank jeszcze mocniej skraca odległość między klientami a doradcami. Testowana usługa nadal opiera się na rozmowie wideo, ale klient nie będzie musiał już odwiedzać oddziału banku. Wystarczy, że zainstaluje aplikację na swoim telefonie, tablecie czy komputerze.
Aplikacja Vidyo jest wykorzystywana przez firmy amerykańskie (Health Spot) czy holenderskie (Dekra) zarówno na potrzeby własne – wideokonferencje w firmie, które umożliwiają ograniczenie kosztów podróży pracowników, jak i jako podstawowa usługa kierowana do klientów. I tak
Health Spot stawia w centrach handlowych, dworcach czy na lotniskach boksy ze sprzętem diagnostycznym i służącym do komunikacji przez wideo pacjentów z diagnostami. Eksperci Dekry z kolei dokonują wyceny szkód na podstawie tego, co zobaczą w czasie wideokonferencji z klientem. Połączenie wideo z wykorzystaniem tabletu jest tak dobrej jakości, że stanowi podstawę raportu wysyłanego do firmy ubezpieczeniowej. Sprzęt, jaki jest do tego wykorzystywany (telefon, tablet), pozwala na osobisty i błyskawiczny kontakt zainteresowanego z ekspertem.