Play coraz bliżej 20 proc. rynku

Liczba użytkowników operatora sieci Play przekraczała z końcem września 10 mln. Telekom zapowiada dalszy wzrost.

Publikacja: 11.10.2013 13:21

– Mieliśmy powód, aby po półroczu nie podawać wyników. Z prezentacją danych czekaliśmy na specjalną okazję – mówił  Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Wczoraj czwarta pod względem liczby abonentów sieć komórkowa w kraju poinformowała, że z końcem września jej baza klientów urosła do 10 mln. Według szacunków zarządu daje to jej ponad 18-proc. udział w rynku. Niewykluczone jednak, że to estymacje zbyt optymistyczne, bo III kwartał br. musiałby być dla innych sieci komórkowych bardzo słaby.

– Nadal rośniemy – zapewnił Joergen Bang-Jensen, prezes P4, spółki prowadzącej sieć Play. Telekom pod względem liczby użytkowników jest dziś 20. operatorem komórkowym w Europie. Prezes podał również przychody spółki za dziewięć miesięcy br. – Nasze łączne przychody za trzy kwartały urosły o 5 proc., do około 2,6 mld zł – informował Bang-Jensen. Według niego przychody urosną i w tym, i w przyszłym roku. – To nie do uniknięcia – zapewnił.

Wpływy z usług telekomu (bez sprzedaży telefonów czy tabletów) wyniosły po trzech kwartałach br. 2,55 mld zł. Rosły przy tym tylko przychody z rozliczeń detalicznych (o 24 proc.), a wpływy hurtowe skurczyły się o 42 proc. i stanowiły już tylko 20 proc. sprzedaży telekomów.

Według szefa P4 przychody firmy rosną z kilku powodów. Pomaga im wzrost liczby klientów (Play odbiera ich w dużej mierze konkurencji), taryfy no-limit i to, że coraz więcej osób łączy się z Internetem za pomocą smartfonu.

Bang-Jensen nie zdradził wysokości zysku Playa, ale jak mówił, EBITDA firmy rośnie (w ub.r. przekroczyła 1,2 mld zł). – Jesteśmy zdrową firmą – zapewniał prezes.  P4 ma spore zadłużenie, ale ponieważ jego zyski rosną, jest ono coraz mniej groźne. Sięga obecnie 570 mln euro, czyli mniej niż 2-letnich zysków.

– Mieliśmy powód, aby po półroczu nie podawać wyników. Z prezentacją danych czekaliśmy na specjalną okazję – mówił  Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Wczoraj czwarta pod względem liczby abonentów sieć komórkowa w kraju poinformowała, że z końcem września jej baza klientów urosła do 10 mln. Według szacunków zarządu daje to jej ponad 18-proc. udział w rynku. Niewykluczone jednak, że to estymacje zbyt optymistyczne, bo III kwartał br. musiałby być dla innych sieci komórkowych bardzo słaby.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?