Przeciętne emisje nowych samochodów zmalały do średniej 132 g CO2 na kilometr, blisko założonych 130 g/km w 2015 r. - wynika z raportu Europejskiej Agencji Środowiska EEA, która dostarcza naukowych danych do ustalania celów przez polityków.
Wśród największych producentów Fiat miał najmniejsze emisje (117 g/km), francuskie PSA Peugeot Citroen i Renault po około 122 g/km, także znacznie poniżej średniej - podała EEA.
Po drugiej stronie skali znalazły się Daimler ze 143 gm/km i Volvo ze 142 g/km.
28 krajów Unii powinno z łatwością osiągnąć cel założony dla 2015 r. Komisja zaproponowała następny 95 g/km w 2020 r., ale Niemcy chcąc chronić swych producentów luksusowych pojazdów doprowadziły do unieważnienia porozumienia z czerwca o dążeniu do nowego celu.
Kraje Unii pracują teraz nad nowym kompromisem w sprawie sprawniejszych, mniej skażających pojazdów. Większość dużych firm planowo pracuje nad dojściem do tego, twierdzą, że będą zwiększać sprzedaż pojazdów coraz bardziej przyjaznych dla środowiska.