Chodzi o firmę Authentic Brands Group, która jednak nie podała ile zapłaciła za prawa do wizerunku. Wiadomo jedynie, iż córka Presleya Lisa Marie zachowała Graceland, rodzinny dom wokalisty w Memphis.

Kiedy Elvis Presley zmarł w 1977 r. na jego koncie znajdowało się ok. 5 mln dol. Dopiero po śmierci zaczął zarabiać naprawdę duże pieniądze – przychody z tytułu sprzedaży jego muzyki, ale również praw do marki w 2012 r. wyniosły ok. 55 mln dol. co plasuje go w czołówce najlepiej zarabiających nieżyjących już artystów. Na więcej mogą liczyć jedynie spadkobiercy Michaela Jacksona.

Authentic Brands Group zapowiada starania o wzrost popularności marki Elvis Presley sposobami nieco zaskakującymi. Jeszcze przed Bożym Narodzeniem ma ukazać się nagranie jego piosenki „O Come All Ye Faithful", które wykona wspólnie z laureatką programów rozrywkowych Susan Boyle.

- Nadal do mnie należy Graceland oraz wiele pamiątek, ale chcemy pracować z nowymi właścicielami marki nad jej upowszechnieniem – napisała w oświadczeniu Lisa Marie Presley. Dom w Graceland rocznie odwiedza ponad 500 tys. osób.

Authentic Brands Group zarządza już prawami do wizerunku takich sław jak Marilyn Monroe czy Muhammad Ali.