Chiński producent smartfonów Xiaomi już teraz w swojej ojczyźnie sprzedaje więcej telefonów niż Apple i mimo, iż oficjalnie nie sprzedaje w USA swoich produktów to jest ich za oceanem coraz więcej. Na razie, działające na chińskiej wersji systemu Android (MIUI) telefony, nie są tak popularne jak produkty Apple czy Samsunga, ale obie te firmy powinny już teraz zacząć się bać - uważa profesor Z. John Zhang z Uniwersytetu Wharton- ponieważ chińskie firmy bardzo szybko się zmieniają.
Profesor Zhang uważa, że chińscy producenci smartfonów zastosują tę samą strategię co producenci samochodów - zaoferują produkt o wysokiej jakości za niską cenę. Jego zdaniem Chińczycy są gotowi do poważnej konfrontacji.
Już w połowie października tego roku chińska firma ZTE wprowadziła na amerykański rynek dwa nowe modele telefonów: Grand S oraz Nubia 5 - oba za około 400 dol. bez umowy. Oba mają też dużo bardziej zaawansowane systemy operacyjne, niż dotychczas oferowano.
Huawei, inny chiński producent telefonów - wprowadził 4G LTE dla klientów MetroPCS w kilku niskokosztowych telefonach - ostatnio w kosztującym 129 dol. modelu Vitria.
Walka o amerykański rynek
Apple ma obecnie 32,9 proc amerykańskiego rynku smartfonów, a Samsung - 32,6 proc. - według danych firmy Strategy Analytics. ZTE na czwartym miejscu ma 5,8 proc, a Huawei 3,3 proc. Na trzecim miejscu na amerykańskim rynku wciąż jest LG i to na jego pozycję "dybią" chińscy producenci smartfonów - a zwłaszcza ZTE. Zdaniem analityków detronizacja LG zajmie im jakieś trzy lata.