Reklama
Rozwiń
Reklama

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Marki Opel i Vauxhall zwiększyły w 2013 r. udział rynkowy w Europie dzięki dobrej sprzedaży miejskiego samochodu Adam, w przeciwwadze do łącznej sprzedaży

Publikacja: 07.01.2014 14:03

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Foto: Bloomberg

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

W Niemczech, największym rynku w Europie, Opel zwiększył swój udział do 7 z 6,9 proc. na tle ciągłego, ogólnego spadku w Europie, gdzie rynek skurczył się do 4,3 mln pojazdów, o 25 proc. wobec 2007 r. Organizacja producentów ACEA ogłosi swe zestawienie dla 2013 r. 16 stycznia.

Wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi po sprzedaży, Christian Kuespert powiedział, że wejście na rynek Adama pozwoliło zwiększyć sprzedaż. W Niemczech dostarczono klientom 21 tys. tych miejskich aut, więcej niż oczekiwano - dodał. Kompaktowy SUV Mokka rozszedł się w liczbie ok.20 tys.

Adam mieści się we segmencie małych samochodowy, albo subompaktów, stanowiącym największą część rynku. W ubiegłym roku przypadła nań prawie jedna czwarta rejestracji nowych pojazdów - wynika z danych JATO Dynamics.

Reklama
Reklama

Subkompakt Corsa pojawił się w sprzedaży w 2006 r. i jest jednym z najstarszych modeli oferowanych w europejskich salonach, gdzie konkuruje z Fordem Fiesta, Peugeotem 208 i Renault Clio. Sprzedaż Corsy zmalała w 2012 r. o 12 proc.

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

Reklama
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Biznes
Kluczowa rola nauki i biznesu w zapewnianiu bezpieczeństwa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama