Reklama
Rozwiń
Reklama

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Marki Opel i Vauxhall zwiększyły w 2013 r. udział rynkowy w Europie dzięki dobrej sprzedaży miejskiego samochodu Adam, w przeciwwadze do łącznej sprzedaży

Publikacja: 07.01.2014 14:03

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Foto: Bloomberg

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

W Niemczech, największym rynku w Europie, Opel zwiększył swój udział do 7 z 6,9 proc. na tle ciągłego, ogólnego spadku w Europie, gdzie rynek skurczył się do 4,3 mln pojazdów, o 25 proc. wobec 2007 r. Organizacja producentów ACEA ogłosi swe zestawienie dla 2013 r. 16 stycznia.

Wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi po sprzedaży, Christian Kuespert powiedział, że wejście na rynek Adama pozwoliło zwiększyć sprzedaż. W Niemczech dostarczono klientom 21 tys. tych miejskich aut, więcej niż oczekiwano - dodał. Kompaktowy SUV Mokka rozszedł się w liczbie ok.20 tys.

Adam mieści się we segmencie małych samochodowy, albo subompaktów, stanowiącym największą część rynku. W ubiegłym roku przypadła nań prawie jedna czwarta rejestracji nowych pojazdów - wynika z danych JATO Dynamics.

Reklama
Reklama

Subkompakt Corsa pojawił się w sprzedaży w 2006 r. i jest jednym z najstarszych modeli oferowanych w europejskich salonach, gdzie konkuruje z Fordem Fiesta, Peugeotem 208 i Renault Clio. Sprzedaż Corsy zmalała w 2012 r. o 12 proc.

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama