Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Marki Opel i Vauxhall zwiększyły w 2013 r. udział rynkowy w Europie dzięki dobrej sprzedaży miejskiego samochodu Adam, w przeciwwadze do łącznej sprzedaży

Publikacja: 07.01.2014 14:03

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Foto: Bloomberg

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

W Niemczech, największym rynku w Europie, Opel zwiększył swój udział do 7 z 6,9 proc. na tle ciągłego, ogólnego spadku w Europie, gdzie rynek skurczył się do 4,3 mln pojazdów, o 25 proc. wobec 2007 r. Organizacja producentów ACEA ogłosi swe zestawienie dla 2013 r. 16 stycznia.

Wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi po sprzedaży, Christian Kuespert powiedział, że wejście na rynek Adama pozwoliło zwiększyć sprzedaż. W Niemczech dostarczono klientom 21 tys. tych miejskich aut, więcej niż oczekiwano - dodał. Kompaktowy SUV Mokka rozszedł się w liczbie ok.20 tys.

Adam mieści się we segmencie małych samochodowy, albo subompaktów, stanowiącym największą część rynku. W ubiegłym roku przypadła nań prawie jedna czwarta rejestracji nowych pojazdów - wynika z danych JATO Dynamics.

Subkompakt Corsa pojawił się w sprzedaży w 2006 r. i jest jednym z najstarszych modeli oferowanych w europejskich salonach, gdzie konkuruje z Fordem Fiesta, Peugeotem 208 i Renault Clio. Sprzedaż Corsy zmalała w 2012 r. o 12 proc.

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?