Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Marki Opel i Vauxhall zwiększyły w 2013 r. udział rynkowy w Europie dzięki dobrej sprzedaży miejskiego samochodu Adam, w przeciwwadze do łącznej sprzedaży

Publikacja: 07.01.2014 14:03

Adam poprawił sytuację Opla/Vauxhalla

Foto: Bloomberg

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

W Niemczech, największym rynku w Europie, Opel zwiększył swój udział do 7 z 6,9 proc. na tle ciągłego, ogólnego spadku w Europie, gdzie rynek skurczył się do 4,3 mln pojazdów, o 25 proc. wobec 2007 r. Organizacja producentów ACEA ogłosi swe zestawienie dla 2013 r. 16 stycznia.

Wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi po sprzedaży, Christian Kuespert powiedział, że wejście na rynek Adama pozwoliło zwiększyć sprzedaż. W Niemczech dostarczono klientom 21 tys. tych miejskich aut, więcej niż oczekiwano - dodał. Kompaktowy SUV Mokka rozszedł się w liczbie ok.20 tys.

Adam mieści się we segmencie małych samochodowy, albo subompaktów, stanowiącym największą część rynku. W ubiegłym roku przypadła nań prawie jedna czwarta rejestracji nowych pojazdów - wynika z danych JATO Dynamics.

Subkompakt Corsa pojawił się w sprzedaży w 2006 r. i jest jednym z najstarszych modeli oferowanych w europejskich salonach, gdzie konkuruje z Fordem Fiesta, Peugeotem 208 i Renault Clio. Sprzedaż Corsy zmalała w 2012 r. o 12 proc.

Opel miał  w ostatnich latach  trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.

Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc.  z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.

Biznes
Za oglądanie świątecznych dekoracji w Zakopanem będzie trzeba zapłacić. Mieszkańcy oburzeni
Biznes
Oligarchowie walczą w Londynie o Norylski Nikiel. Dwóch się kłóci, trzeci przygląda
Biznes
Burza w Sejmie podczas debaty nad systemem kaucyjnym. Wraca październik 2025 r.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Bitcoin na rekordowym poziomie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Polska walczy o pieniądze z Unii Europejskiej dla zbrojeniówki
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką