Opel miał w ostatnich latach trudności z utrzymaniem udziału rynkowego, bo dochodziło do zmian personalnych w kierownictwie, a ponadto nie miał zbyt wielu nowości. Adam pojawił się rok temu budząc nadzieję firmy na poprawę jej pozycji w Europie, gdzie kryzys gospodarczy zwiększył popularność mniejszych i tańszych samochodów.
Opel i Vauxhall łącznie zwiększyły w 2013 r. udział w europejskim rynku do 5,61 proc. z 5,59 proc. rok wcześniej - wynika ze wstępnych danych o sprzedaży.
W Niemczech, największym rynku w Europie, Opel zwiększył swój udział do 7 z 6,9 proc. na tle ciągłego, ogólnego spadku w Europie, gdzie rynek skurczył się do 4,3 mln pojazdów, o 25 proc. wobec 2007 r. Organizacja producentów ACEA ogłosi swe zestawienie dla 2013 r. 16 stycznia.
Wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi po sprzedaży, Christian Kuespert powiedział, że wejście na rynek Adama pozwoliło zwiększyć sprzedaż. W Niemczech dostarczono klientom 21 tys. tych miejskich aut, więcej niż oczekiwano - dodał. Kompaktowy SUV Mokka rozszedł się w liczbie ok.20 tys.
Adam mieści się we segmencie małych samochodowy, albo subompaktów, stanowiącym największą część rynku. W ubiegłym roku przypadła nań prawie jedna czwarta rejestracji nowych pojazdów - wynika z danych JATO Dynamics.