Do połowy stycznia 2014 roku za budowę całego odcinka odpowiadało konsorcjum: Polimex-Mostostal, Doprastav, MSF Engenharia, MSF Polska. Umowa z wykonawcą została rozwiązana ze względu na bardzo duże opóźnienia w realizacji inwestycji. Żeby przyśpieszyć budowę, GDDKiA zdecydowała o podzieleniu odcinka na trzy odrębne postępowania. W rezultacie zostaną podpisane trzy umowy na dokończenie budowy odcinków o długości 14,15 km, 10,01 km oraz 13,13 km. Nowi wykonawcy będą mieli 22 miesiące na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ciągu głównego obu jezdni autostrady.

Jednocześnie trwa zamykanie rozliczeń z poprzednim wykonawcą. GDDKiA zabezpieczyła już 29 milionów zł z dwóch gwarancji bankowych wniesionych przez wykonawcę, które wpłynęły na jej konta. Kolejne kwoty z gwarancji bankowych o wartości każda 29,2 mln zostały zabezpieczone kolejnymi wezwaniami przekazanymi do banków-gwarantów. Wykonawca próbował co prawda zablokować możliwość skorzystania przez Skarb Państwa z należnych gwarancji bankowych. Jednak Sąd Okręgowy w Łodzi oddalił wnioski.

GDDKiA zapewnia, że pomaga przedsiębiorcom, którym konsorcjum nie zapłaciło za wykonaną pracę. Do tej pory do GDDKiA wpłynęły wnioski o pomoc na łączną kwotę ponad 68 mln zł. - Pomogliśmy już części przedsiębiorców - przelaliśmy bezpośrednio na ich konta, zamiast na konta konsorcjum, ponad 29 mln zł – informuje Piotr Bujanowicz z biura rzecznika GDDKiA. Wnioski złożone na pozostałą kwotę są weryfikowane pod kątem formalnym.