Chińczycy chcą kupować polskie lody. Czesi już kupują

Trwa zagraniczna ekspansja Zbigniewa Grycana, czołowego producenta lodowych deserów. Wszedł do Czech, teraz stawia na Daleki Wschód i Niemcy.

Publikacja: 27.03.2014 04:00

Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan

Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan

Foto: Fotorzepa, RP Radek Pasterski

– W pierwszych latach działalności skupialiśmy się na zbudowaniu silnej pozycji w Polsce. Wierzymy, że nadszedł dobry moment, aby wykonać podobną pracę na innych rynkach – powiedział wczoraj podczas konferencji prasowej Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od Pokoleń, która powstała w 2004 r.

Do tej pory spółka otrzymała propozycje współpracy z 55 krajów. W pierwszej kolejności wybrała Czechy, gdzie w 2013 r. otworzyła trzy lodziarnie. Teraz zaczyna sprzedaż lodów do Chin i Niemiec.

– Testy przeprowadzone na tych rynkach w 2013 r. potwierdziły duży potencjał marki i naszych produktów – komentuje Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan – Lody od Pokoleń.

Na tych trzech krajach może się nie skończyć. Jeszcze w tym roku firma chce przeprowadzić teksty w kilku kolejnych krajach, także poza Europą.

Grycan zamierza rozwijać się nadal w naszym kraju. Nie licząc rosnącej sprzedaży pakowanych lodów w sklepach (w tym roku firma wprowadzi nowe lody jogurtowe z mango), zwiększa  liczbę lodziarni. Ma już ich 123, a w najbliższym czasie powstaną kolejne, m.in. w Siedlcach i Warszawie.

Firma nie podaje wyników finansowych. Zbigniew Grycan twierdzi, że z roku na rok są coraz wyższe. W 2013 r., mimo trudnej sytuacji na rynku lodów, sprzedaż zwiększyła się o kilka procent. W górę ma pójść także w tym roku. Udany dla firmy będzie marzec – wzrost sprzedaży ma być dwucyfrowy.

Planowany rozwój w kraju i za granicą wymusza na Grycanie kolejne inwestycje. W planach ma m.in. budowę magazynu. W tym celu firma kupiła działkę sąsiadującą z jej zakładem w Majdanie pod Warszawą.

—Beata Drewnowska

– W pierwszych latach działalności skupialiśmy się na zbudowaniu silnej pozycji w Polsce. Wierzymy, że nadszedł dobry moment, aby wykonać podobną pracę na innych rynkach – powiedział wczoraj podczas konferencji prasowej Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od Pokoleń, która powstała w 2004 r.

Do tej pory spółka otrzymała propozycje współpracy z 55 krajów. W pierwszej kolejności wybrała Czechy, gdzie w 2013 r. otworzyła trzy lodziarnie. Teraz zaczyna sprzedaż lodów do Chin i Niemiec.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?