– W pierwszych latach działalności skupialiśmy się na zbudowaniu silnej pozycji w Polsce. Wierzymy, że nadszedł dobry moment, aby wykonać podobną pracę na innych rynkach – powiedział wczoraj podczas konferencji prasowej Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od Pokoleń, która powstała w 2004 r.
Do tej pory spółka otrzymała propozycje współpracy z 55 krajów. W pierwszej kolejności wybrała Czechy, gdzie w 2013 r. otworzyła trzy lodziarnie. Teraz zaczyna sprzedaż lodów do Chin i Niemiec.
– Testy przeprowadzone na tych rynkach w 2013 r. potwierdziły duży potencjał marki i naszych produktów – komentuje Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan – Lody od Pokoleń.
Na tych trzech krajach może się nie skończyć. Jeszcze w tym roku firma chce przeprowadzić teksty w kilku kolejnych krajach, także poza Europą.
Grycan zamierza rozwijać się nadal w naszym kraju. Nie licząc rosnącej sprzedaży pakowanych lodów w sklepach (w tym roku firma wprowadzi nowe lody jogurtowe z mango), zwiększa liczbę lodziarni. Ma już ich 123, a w najbliższym czasie powstaną kolejne, m.in. w Siedlcach i Warszawie.