W kolejnym roku gospodarczych turbulencji i kurczącego się rynku reklamy rosły rabaty udzielane operatorom telekomunikacyjnym przez media – wynika z analizy „Rz" na podstawie zebranych raportów, danych i komentarzy.
Przede wszystkim zestawienie przygotowane przez Equinox Polska o wydatkach reklamowych wskazuje, że operatorzy byli obecni w mediach częściej, a domu mediowego Starlink – że niższym kosztem.
Gros wydatków firm telekomunikacyjnych tradycyjnie powędrowało do telewizji. W ubiegłym roku na to medium operatorzy przeznaczyli ok. 65 proc. budżetów, których łączną wartość Equinox szacuje na 2,2 mld zł.
Są to jednak dane cennikowe, czyli takie, od których nie odjęto jeszcze rabatów udzielanych przez media reklamodawcom. I dlatego wynika z nich, że wydatki telekomów na reklamę rosły. Bardziej rzeczywisty obraz dają szacunki Starlinka, z których wynika, że na czysto (po odliczeniu rabatów) wydatki reklamowe telekomów spadły w 2013 r. o 175 mln zł, do 875 mln zł.
144 mln zł wydały telekomy (wg cenników) na promowanie ofert dla firm w 2013 r. według Equinox Polska