Decyzja jest częścią strategii General Motors mającej powiązać gamy produktów Opla i Buicka, aby obie marki mogły dzielić się kosztami projektowania, przy czym Opel skupi się na sprzedawaniu swych aut w Europie, a Buick w USA i w Chinach.
Opel produkuje już w swej głównej fabryce cztery wersje sedana Insignia, który ma tę samą płytę podłogową co Buick Regal. — Produkcja Buicka w Rüsselsheim zwiększy wykorzystanie naszych mocy — stwierdzil prezes Opla Karl-Thomas Neumann.
W styczniu 2015 Opel przestanie eksportować do Chin. W ubiegłym roku filia GM sprzedała tam zaledwie 4365 samochodów, a Buick 810 tys. — Zwiększenie rozpoznawalności marki Opla i rozbudowa sieci dystrybucji kosztowałyby kilkaset milionów euro, a Buick jest już jednym z liderów rynkowych w Chinach, więc planujemy nasilenie przyszłej współpracy, kilka projektów jest już rozważanych — dodał prezes.
Opel zapowiedział zainwestowanie 245 mln euro w przygotowanie produkcji nowego modelu. Suma ta jest niezależna od 4 mld euro przewidzianych dla Niemiec i Europy do unowocześnienia starzejącej się gamy produktów Opla 23 nowymi wyrobami i 13 nowymi silnikami. Niemcy ogłosili w grudniu plany produkcji nowego samochodu, ale nie chcieli podać żadnych szczegółów aby zachować przewagę nad konkurentami.