– Na rynek krajowy trafia 98 proc. wyprodukowanego przez nas piwa i to właśnie on jest dla nas kluczowy – powiedział podczas wczorajszego spotkania z dziennikarzami Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa.
Z raportu przygotowanego przez firmy Regioplan oraz EY wynika, że z produkcją sięgającą 14,4 mln hl w 2012 roku KP miała 37,5 proc. udziałów w polskim rynku piwa. Na eksport trafiło wówczas 300 tys. hl jej piw.
Każdego roku za sprawą producenta tyskiego do państwowej kasy trafia niemal 4,2 mld zł. Ponad 1,3 mld zł z tego to akcyza, a ok. 1,2 mld zł to pozostałe podatki płacone przez firmę. Dodatkowo 1,27 mld zł budżet zyskuje dzięki VAT od marek lidera piwnego rynku.
Całkowita wartość dodana w Polsce generowana przez KP, a także związanych z nią dostawców surowców, branży gastronomicznej i detalicznej, to 3,6 mld zł. Udział samej KP w tej kwocie wynosi 39 proc.
W 2012 roku firma wydała w Polsce 2,4 z ponad 3 mld zł przeznaczonych na zakup towarów i usług. Najwięcej na działalności KP zyskał sektor opakowań (755 mln zł), rolnictwo (543,6 mln zł) oraz media i marketing (436,8 mln zł).