Grupa ze Stuttgartu odstała od konkurentów od czasu trudnego rozstania się z Chryslerem w 2007 r. Audi i BMW wyprzedziły Mercedesa wielkością sprzedaży i zysku. — Nasze działania zwiększające skuteczność wywierają wpływ we wszystkich działach, będziemy strukturalnie zabezpieczać i rozszerzać je — oświadczył Zetsche na dorocznym WZA.
Zysk operacyjny EBIT działu samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars stanowił w 2013 r. 6,2 proc. obrotów, podczas gdy Audi wypracował 10,1 proc., a BMW 9,4 proc.
Daimler założył wcześniej zmniejszenie kosztów o 4 mld euro, do końca 2014 r. chce dojść do rocznych oszczędności 2 mld w dziale aut osobowych i 1,6 mld euro oszczędności i zwiększenia przychodów w Daimler Trucks. W lutym ogłosił, że w tym roku spodziewa się znacznego zwiększenia zysku EBIT wobec poziomu 7,9 mld euro z ubiegłego roku.
Pod koniec 2012 r. Niemcy zaczęli sprzedaż kompaktów klasy A po liftingu, w lipcu 2013 pokazali nową limuzynę klasy S, a w marcu 2014 zaczęli sprzedaż nowego auta klasy C. W wyniku tego sprzedaż Mercedesa-Benza zwiększyła się w I kwartale o 15 proc.