Od stycznia do marca 2014 r. Ambra sprzedała także o 8,9 proc. więcej butelek alkoholi niż w tym samym czasie rok wcześniej. Wzrost przychodów i sprzedaży to, jak tłumaczy, efekt dobrych wyników win stołowych pod markami El Sol, Fresco i Sutter Home oraz wermutów Cin&Cin.
W Polsce, gdzie sprzedaż Ambry urosła w tym czasie o 10 proc., pozytywny wpływ miał także Cydr Lubelski. Wprowadzenie go na rynek w ubiegłym roku, a następnie jego promocja, wpłynęły, że rok do roku nieco niższa była rentowność zysku ze sprzedaży grupy.
Wpływ na to miała także sprzedaż zapasów produktów wyprodukowanych w poprzednich okresach z surowców zakupionych po wyższych niż obecnie cenach zakupu. Jednocześnie obniżone zostały koszty operacyjne, co pozwoliło na zmniejszenie straty operacyjnej o ponad 8 proc. – podaje winiarska spółka.
W kolejnym kwartale oczekiwana jest również stopniowa poprawa obecnie mniej korzystnej sytuacji na rynkach zagranicznych, która spowodowana była głównie przesunięciem sprzedaży na czwarty kwartał w Czechach i na Słowacji oraz podwyżką akcyzy na alkohole mocne w Rumunii.
- W kolejnych okresach oczekujemy dalszej poprawy dynamiki sprzedaży naszych marek, czemu sprzyjać będzie między innymi młody i szybko rosnący rynek cydru w Polsce. Spodziewamy się także wzrostu rentowności sprzedaży z uwagi na obserwowane niższe ceny surowców na rynkach europejskich. Wierzymy, że inwestycja w markę Cydr Lubelski pozwoli na dalsze rozwijanie naszych perspektyw rynkowych i przełoży się na wzrost wartości grupy dla naszych akcjonariuszy – komentuje w komunikacie prasowym Robert Ogór, prezes zarządu Ambry.