Hyundai staje w szranki z BMW i Audi

Hyundai Motor pokazał dwa sedany przeznaczone na rynek wewnętrzny, którymi chce powstrzymać rosnący import aut BMW i Audi.

Publikacja: 02.06.2014 10:49

Posunięcie wykonane w związku z salonem samochodowym w Busan BIMOS 2014 (29 maja — 8 czerwca) świadczy o zaniepokojeniu koreańskiej firmy importem z Europy i USA, który wyraźnie zwiększył się w ostatnich latach po obniżeniu stawek celnych wraz z podpisaniem umowy o wolnym handlu. Stawki na pojazdy z Europy zaczęły maleć od 2011 r., a na amerykańskie rok później. Zagraniczne firmy samochodowe spodziewają się podwojenia udziału rynkowego w Korei do 20 proc. do 2016 r. wobec 2012 r.

Hyundai — piąta na świecie grupa samochodowa licząc wraz z Kia Motors — jest zdeterminowany bronić dominującego udziału na własnym rynku, bo wzmacniający się won zmniejsza jego zyski na rynkach zagranicznych.

Nowymi modelami są duży AG, plasujący się między sedanami Grandeur i Genesis i Grandeur (Azera w USA) z silnikiem wysokoprężnym. AG będzie kosztować ok. 45 mln wonów (44 100 dolarów) i znajdzie się w sprzedaży w tym roku.

- Istnieje duża różnica cen Grandeur i Genesis, która skłoniła wielu klientów do przerzucenia się na auta z importu. Naszym AG chcemy zmniejszyć ją — wyjaśnił szef pionu sprzedaży w Korei Kim Sang-dae.

Grandeur Diesel, ze zmodyfikowaną wersją silnika 2,2 l w SUV średniej wielkości Santa Fe, pojawi się w salonach w lipcu.  To pierwszy duży samochód wysokoprężny przeznaczony na krajowy rynek w segmencie, w którym import bardzo rośnie. W 2013 r. takie auta stanowiły 62 proc. całego importu wobec 25 proc. w 2010 r. Zwłaszcza niemieckie firmy zanotowały dwucyfrowy wzrost oferując auta oszczędne w eksploatacji w przystępnej cenie.

- Wraz z nowymi modelami Hyundai stoi wobec wyzwania odzyskania krajowych klientów, których stracił na rzecz firm zagranicznych. Problem polega teraz na tym, jak odróżnić AG od innych dużych samochodów, aby nie dochodziło do kanibalizacji — stwierdził analityk motoryzacji w BS Securities, Yang Hee-joon.

Korea jest jednym z nielicznych krajów, których rynek jest zdominowany przez krajowych producentów, na Hyundaia i Kię przypadło w ubiegłym roku ok. 70 proc. sprzedaży samochodów osobowych.

Tegoroczny salon jest największy z dotychczasowych organizowanych co dwa lata od 2001 r. 24 firmy, osiem koreańskich i 16 zagranicznych,  pokazuje ponad 210 aut i ciężarówek, dwa lata temu wystawiono 159 samochodów. Firmy działające w Korei wystawiły 10 nowości, w tym 5 pojazdów koncepcyjnych. Trzy są premierowymi w skali świata, dwa w Azji. Wystawcy zagraniczni pokazują 4 samochody po raz pierwszy w Azji, 18 w Korei i 7 konceptów.

Salon w obecnej edycji obejmuje także producentów podzespołów samochodowych. W wystawie Global TransporTech (GTT 2014) uczestniczy 256 firm z 53 krajów

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca