83 salony Fiata i 3 Maserati zaczną jeszcze w tym roku oferować sportowe samochody Alfa Romeo 4C w ograniczonym wydaniu. Tym samym włoska marka wraca na amerykański rynek po przerwie od 1996 r. Najwięcej nowych salonów uruchomiono w Kalifornii — 12, w Teksasie 10 i na Florydzie 9. Kanada ma cztery. W maju w Ameryce Płn. było 344 salony Fiata i 91 Maserati.

Auta 4C w ograniczonym wydaniu będą kosztować od 70 tys. dolarów, a samochody w tradycyjnej wersji 2015 roku modelowego od 65 tys.

W maju Fiat Chrysler zapowiedział, że zwiększy sprzedaż w Stanach i Kanadzie od zera do 150 tys. aut w ciągu zaledwie 4 lat. Analitycy kpili z takiej prognozy twierdząc, że plany wprowadzenia na rynek do 2018 r. 8 nowych modeli są zbyt ambitne, aby były prawdziwe.

Prezes Sergio Marchionne twierdził, że jego firma odniesie sukces i będzie znacznie silniejsza niż dziś, nawet jeśli nie osiągnie zakładanej wielkości sprzedały Alfa Romeo. Jego plan zakłada zwiększenie sprzedaży z 4,4 mln w 2013 r. do 7 mln w 2018 r.

- Ta grupa dealerów jest pierwszym etapem tworzenia sieci salonów Alfa Romeo — stwierdził szef działu rozwoju sieci Chryslera z siedzibą w Michigan, Peter Grady. Docelowo ma być ponad 300 franczyzowych punktów sprzedaży aut tej marki w Ameryce Płn. Liczba salonów zwiększy się jeszcze w tym roku. W następnych kilku latach Alfa ma wprowadzać modele o bardziej przystępnych cenach.