To tyle, ile trzeba zapłacić za luksusowy model Mercedesa, Audi czy BMW. Samochód został wyposażony w silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Jest pierwszym sedanem Hyundaia, który posiada napęd na wszystkie koła (HTRAC), a komfort i bezpieczeństwo dodatkowo zwiększa zaawansowane, przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe.

Przestrzeń w środku auta gwarantuje duży komfort jazdy. We wnętrzu widać starannie dobrane materiały i precyzję wykończenia, a korzystanie z bogatego wyposażenia jest niemal intuicyjne, dzięki dużej ergonomii i starannemu rozplanowaniu. Kierowca ma do dyspozycji inteligentny tempomat, system automatycznego hamowania, a także system utrzymywania toru jazdy. Całkowitą nowością jest pierwszy na świecie czujnik stężenia poziomu CO2 w kabinie, chroniący kierowcę przed sennością. Genesis został zaprojektowany zgodnie z językiem projektowania samochodów marki Hyundai Fluidic Sculpture 2.0. Wyróżnia go opływowa stylistyka, a także duży rozstaw osi samochodu, podkreślony przez smukłe linie oraz krótki przedni i tylny zwis nadwozia. Całkowicie nowy Genesis powstaje w fabryce Hyundaia w koreańskim Ulsan. Jego opracowanie trwało 4 lata i pochłonęło 342 mln euro. Genesis ostał zbudowany głównie z myślą o rynku amerykańskim i koreańskim. W Ameryce Północnej zdobył już kilka prestiżowych nagród.