To właśnie z pudełkiem czekoladek tej firmy w ręku Forest Gump wygłosił słynne: "Życie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiadomo, co ci się trafi".
Szwajcarski koncern dzięki przejęciu amerykańskiego konkurenta zamierza umocnić swoją pozycję na rynku wyrobów czekoladowych typu premium w US, a także podnieść sprzedaż. Analitycy wskazują, że Lindt stanie się tym samym trzecim pod względem wielkości producentem czekoladek w Ameryce Północnej.
- To największy i najważniejszy strategicznie zakup w historii firmy Lindt & Sprungli, a także ogromna i unikalna szansa - powiedział Ernst Tanner, prezes zarządu szwajcarskiego koncernu.
Nie podano ceny transakcji, ale według mediów przejęcie Russell Stover mogło kosztować Szwajcarów około 1,4 - 1,5 mld dolarów (1,03 - 1,1 mld euro).
Firma posiada na terenie USA cztery fabryki - w stanach Kansas, Teksas i Kolorado oraz 35 sklepów firmowych, gdzie zatrudnia ponad 2700 osób. Specjalizuje się w produkcji pralinek sprzedawanych w tradycyjnych, ozdobnych pudełkach. W zeszłym roku jego roczny obrót był na poziomie 500 mln dolarów (366 mln euro). Lindt natomiast w zeszłym roku mógł się pochwalić rocznym obrotem na poziomie 940 mln dolarów (689 mln euro).