Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. - Jak pokazują chińskie statystyki polski import z Chin w pierwszej połowie 2014 roku wyniósł ponad 6,5 mld dol., co oznacza że nadal znacznie więcej towarów sprowadzamy niż wysyłamy do Państwa Środka - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland. Zaznacza on, że obecnie Polska nie jest w czołówce państw Unii eksportujących towary do Chin. Jednak nad rozwojem handlu z Chińczykami na pewno warto intensywnie pracować, zwłaszcza biorąc pod uwagę zawirowania za naszą wschodnią granicą i związane z tym utrudnienia gospodarcze.
- Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej są zainteresowani dalekowschodnimi rynkami, dlatego też postanowiliśmy w ramach China Expo Poland zorganizować cykl spotkań merytorycznych z ekspertami, którzy pomogą lepiej poznać zasady współpracy z chińskimi partnerami – dodaje. Na China Expo Poland będzie można wziąć udział w spotkaniu zatytułowanym „Chiny jako rynek dla eksporterów – potencjał chińskiego rynku". W trakcie tej prelekcji poruszone będą zagadnienia dotyczące budowania własnej marki jako marki ekskluzywnej, specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa zagranicznego w Chinach, a także możliwości rozwoju w kontekście Państwa Środka. Prelegenci postarają się również odpowiedzieć na pytanie - czego oczekują Chińczycy i co możemy zaoferować chińskim konsumentom?
- Chiny będące globalną fabryką postrzegane są jako miejsce całkowicie nasycone towarami wszelkiego rodzaju - zaznacza Leszek Ślazyk, z portalu chiny24.com, który poprowadzi na China Expo Poland jedno ze spotkań dotyczące eksportu towarów do Chin. - Prawda zaś jest taka, że rynek ten posiada niezliczone nisze, wciąż czekające na odkrycie. Chiny to ogromny kraj z największą populacją na świecie. Zaspokojenie potrzeb takiej liczby ludzi okazuje się w praktyce niemożliwe. Chińczycy wręcz pragną towarów zagranicznych. Stąd w Chinach Ludowych rosnąca gwałtownie krzywa importu Targom China Expo Poland towarzyszyć będą spotkania merytoryczne dedykowane importerom, eksporterom, inwestorom, producentom, hurtownikom, jak i wszystkim osobom zainteresowanym rynkiem chińskim. W pierwszym tygodniu września do Centrum MT Polska Warszawie przyjedzie bowiem wielu przedsiębiorców z różnych regionów Państwa Środka. Wystawcy zaprezentują liczne produkty z różnych branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia. Nie zabraknie również sektora usług dla biznesu polsko-chińskiego.
Równolegle do Targów China Expo Poland, w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie odbędą się pierwsze targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Dla zwiedzających będzie to okazja, by skorzystać z oferty wystawców dwóch imprez.