Reklama
Rozwiń
Reklama

Drugie ostrzeżenie Lufthansy o niższym zysku

Lufthansa obniżyła drugi raz w tym roku prognozę zysku w 2015 r. z powodu rosnącej konkurencji i niemrawej gospodarki światowej. Jej akcje traciły przez chwilę nawet 8,1 proc.

Publikacja: 30.10.2014 16:13

Drugie ostrzeżenie Lufthansy o niższym zysku

Foto: Bloomberg

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że 8 dotąd strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik pod względem obrotów osiągnął zysk operacyjny 735 mln euro i obroty 8,46 mld, podczas gdy analitycy liczyli na 709 mln i 8,26 mld. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

- To napięty okres dla sektora lotniczego i także dla Lufthansy - oświadczył prezes analitykom i dziennikarzom powołując się na wirusa eboli, gorsze prognozy gospodarcze w przyszłym roku i na spór z pilotami. Linia rozwijająca tanie loty i tnąca koszty, aby konkurować z liniami low-cost i znad Zatoki odczuwa także skutki inflacji kosztów emerytalnych, wahań cen ropy i kursów walut.

Szefowa pionu finansowego Simone Menne podała, że dotychczasowe strajki pilotów i innych pracowników Lufthansy kosztowały ok.170 mln euro. Dalsze protesty pilotów w listopadzie-grudniu mogą wpłynąć na ostateczne wyniki 2014 r.

Prezes Spohr oświadczył, że pozostanie stanowczy, a linia nie pozwoli, by spór z pilotami zahamował rozwijanie tanich lotów. - Jestem pewien, że wcześniej czy później Vereinigung Cockpit zda sobie sprawę, iż obecna postawa związku czyni więcej szkody niż dobra. Będziemy wprowadzać zmiany strukturalne nawet bez porozumienia z nim - dodał.

Reklama
Reklama

Powiedział, że Lufthansa wykorzysta innych pilotów z grupy, którzy nie są zatrudnieni według kosztownych układów zbiorowych, do obsadzenia szlaków turystycznych, gdzie linia dąży do obniżenia kosztów. - Robię przyjemność moim pracownikom kierując rentowną linią lotniczą - odparł zapytany, czym chce udobruchać pilotów.

Air France-KLM miała podobny problem z pilotami, którzy strajkowali przez dwa tygodnie i pozbawili firmę 500 mln euro zysku.

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że 8 dotąd strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik pod względem obrotów osiągnął zysk operacyjny 735 mln euro i obroty 8,46 mld, podczas gdy analitycy liczyli na 709 mln i 8,26 mld. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

Reklama
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama