Drugie ostrzeżenie Lufthansy o niższym zysku

Lufthansa obniżyła drugi raz w tym roku prognozę zysku w 2015 r. z powodu rosnącej konkurencji i niemrawej gospodarki światowej. Jej akcje traciły przez chwilę nawet 8,1 proc.

Publikacja: 30.10.2014 16:13

Drugie ostrzeżenie Lufthansy o niższym zysku

Foto: Bloomberg

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że 8 dotąd strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik pod względem obrotów osiągnął zysk operacyjny 735 mln euro i obroty 8,46 mld, podczas gdy analitycy liczyli na 709 mln i 8,26 mld. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

- To napięty okres dla sektora lotniczego i także dla Lufthansy - oświadczył prezes analitykom i dziennikarzom powołując się na wirusa eboli, gorsze prognozy gospodarcze w przyszłym roku i na spór z pilotami. Linia rozwijająca tanie loty i tnąca koszty, aby konkurować z liniami low-cost i znad Zatoki odczuwa także skutki inflacji kosztów emerytalnych, wahań cen ropy i kursów walut.

Szefowa pionu finansowego Simone Menne podała, że dotychczasowe strajki pilotów i innych pracowników Lufthansy kosztowały ok.170 mln euro. Dalsze protesty pilotów w listopadzie-grudniu mogą wpłynąć na ostateczne wyniki 2014 r.

Prezes Spohr oświadczył, że pozostanie stanowczy, a linia nie pozwoli, by spór z pilotami zahamował rozwijanie tanich lotów. - Jestem pewien, że wcześniej czy później Vereinigung Cockpit zda sobie sprawę, iż obecna postawa związku czyni więcej szkody niż dobra. Będziemy wprowadzać zmiany strukturalne nawet bez porozumienia z nim - dodał.

Powiedział, że Lufthansa wykorzysta innych pilotów z grupy, którzy nie są zatrudnieni według kosztownych układów zbiorowych, do obsadzenia szlaków turystycznych, gdzie linia dąży do obniżenia kosztów. - Robię przyjemność moim pracownikom kierując rentowną linią lotniczą - odparł zapytany, czym chce udobruchać pilotów.

Air France-KLM miała podobny problem z pilotami, którzy strajkowali przez dwa tygodnie i pozbawili firmę 500 mln euro zysku.

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że 8 dotąd strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik pod względem obrotów osiągnął zysk operacyjny 735 mln euro i obroty 8,46 mld, podczas gdy analitycy liczyli na 709 mln i 8,26 mld. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji